Update: personal

Hoi iedereen,

Bijna schaamtelijk om te zien hoelang ik niet actief ben geweest op mijn blog, maar de voorbije periode is zo druk geweest, maar ik heb er een goede reden voor 🙂

Schermafbeelding 2015-09-27 om 17.08.08

Zo heb ik goed nieuws: ik heb eindelijk een rijbewijs gehaald en heb een job (de handtekening staat er nog niet, maar dat is een formaliteit). Ik vond het belangrijk om nog voor mijn afstuderen een rijbewijs te halen. De wetgeving hier in België veranderd weer en ik vrees dat het geen leuke veranderen gaan zijn dus ik wou het echt hebben. Een paar uurtjes met de rijschool (voor de Vlamingen: Lust (regio Oost- en West-Vlaanderen) is een echte aanrader) en 1 poging bij het rijexamencentrum waren genoeg om me eindelijk dat felbegeerde roze kaartje te doen bemachtigen. Ik gelukkig en mijn grootouders gelukkig.

Daarover een grappige anekdote: Ik had mijn grootouders niets verteld over het opnieuw behalen van een theoretische rijbewijs of over de lessen van de rijschool. Toen ik op een vrijdag in de blok thuis kwam, besloot ik het zo aan te pakken:
Ik: “Omi, opi, ik heb een gunst nodig. Een van jullie zou deze week naar het politiekantoor voor me moeten gaan.”
Zij: “Oei, toch niets ernstigs? Is alles wel oké?”
Ik: “Ja, maar er zijn papieren die ik nodig heb en ik wil liever niet in de problemen komen. – ondertussen verschrikte gezichten bij mijn grootouders – Kunnen jullie alsjeblieft naar het politiekantoor voor me gaan maandag?”
Zij: “Ja natuurlijk, als het zo belangrijk is! Voor wat is het?”
Ik: “Jullie mogen mijn rijbewijs gaan ophalen.”
Je kunt je inbeelden hoe door het dolle heen mijn grootouders waren, hun gezicht was goud waard en dat maakte de voldoening van het rijbewijs behalen nog groter.

6d400-lipstick2bquote

Verder heb ik na amper 2 weken(!) solliciteren ook al meteen een job kunnen bemachtigen bij een opticien.  Enig minpuntje aan heel de situatie: ik heb nog 1 herexamen waardoor ik officieel nog niet afgestuurd ben. Ondertussen ken ik de datum van mijn herkansing en heb ik dan ook verlof moeten vragen omdat ik dan al fulltime aan het werk ben, de struggles.

Mij hoor je niet klagen, maar het is dus zo druk geweest en mijn hoofd stond overal behalve bij mijn blog. Nu alles voorlopig goed gaat en ik volledig op mijn persoonlijke planning sta, ga ik het bloggen terug (proberen) oppikken en kun je vanaf deze week terug elke 4 dagen een artikel verwachten. Ik heb er in ieder geval zin in!

Ik denk wel dat ik de focus van mijn blog iets ga verleggen. Zo wil ik onder meer schrijven over mijn struggles om gewicht te verliezen, de aanpassingen van student naar fulltime werken én volledig voor mezelf leren zorgen. Komt helemaal goed, maar je kunt er wel artikels over verwachten op mijn kleine stukje internet 🙂

Misschien dat het volgende week nog niet meteen lukt, want ik heb halsoverkop een reis van een paar dagen naar Berlijn geboekt. Ik ben er nog nooit geweest, maar ik kijk er enorm naar uit om samen met mijn vriend een paar dagen weg te gaan voor het echte ‘werkleven’ begint. Aanraders voor in Berlijn zijn dan ook welkom.

Al het liefs,

Caitlyn

Plaats een reactie