Shoplog Berlijn

Hoi iedereen,

Ik ben net terug uit Berlijn waar ik een heerlijke vakantie had en veel heb gezien. Een artikel met aanraders voor als je in Berlijn bent, komt er dan ook nog aan. Nu post ik, lekker decadent, de tweede shoplog in amper 10 dagen. Ik denk dat ik deze maand meer gekocht heb, dan normaal in bijna een jaar. In ieder geval, ik kan me niet inbeelden dat ik nu nog heel veel nodig heb (buiten een paar zwarte instappers misschien).

Schermafbeelding 2016-07-29 om 22.04.45

Ik las bij andere bloggers over DM, een drogisterij uit Duitsland, en was dan ook benieuwd om er te gaan kijken. Een aangename verrassing was het gevolg: de winkels zijn goedkoop en hebben een leuk assortiment. Ik heb er dan ook een paar dingen gekocht. Het is dat ik met handbagage heb gereisd of ik had me niet kunnen bedwingen.

IMG_2766 (1)

Je ziet een natuurlijke foundation van Alverde waar ik heel nieuwsgierig naar ben. De Berlijnse zon heeft me bruiner dan ooit gemaakt dus ik heb op de gok gewoon de lichtste gekocht. Jullie kunnen dus sowieso wel een review verwachten en dat telt van bijna alles in deze shoplog qua beauty. Verder kocht ik een fan brush, een dupe van de bekende beauty blender en twee kleine dupes voor concealer. Die laatste heb ik op reis al meteen getest, zoals jullie duidelijk kunnen zien, en voorlopig ziet het er goed uit. Alles van DM dus, zeker een aanrader om eens binnen te springen.

IMG_2775 (1)

Aangezien ik geen zin had in een cliché souvenir waar je toch niets mee bent, besloot ik iets te kopen wat ik effectief zou gebruiken. Bij Bijou Brigitte in de Hauptbahnhof in Berlijn kocht ik een zilveren ketting (925 Sterling) met 3 kleine zilveren ringetjes aan. Klassiek en past bij alles, perfect wat ik in gedachten had.

De Mirakel Complexion Sponge van Real Techniques kocht ik een paar dagen voor ik de vakantie naar Berlijn boekte en lag op me te wachten toen ik terug thuis kwam. Ik las hier zoveel goed over dat ik razend benieuwd ben om het uit te proberen.

IMG_2769

Hoewel er ook een Primark ligt in Gent en ik er al talloze keren ben binnen geweest, heb ik er nog nooit iets gekocht en ik snapte het dan ook niet dat ik er altijd mensen met grote zakken zag buitenkomen. De laatste avond in Berlijn ging ik er toch even binnen en al na 5 seconden zag ik die prachtige zwarte jas hangen. Ik paste de jas voor de grap en was op slag verliefd. Na een beetje twijfel besloot ik hem mee te nemen en met veel proppen heb ik hem in mijn handbagage gekregen. Nipt, maar het paste. Ik kocht er dan ook meteen maar een passende sjaal bij en een T-shirt met Berlin op, kwestie van toch te kunnen tonen dat ik er geweest ben.

Normaal koop ik totaal niet zoveel, maar als ik iets tegenkom dat ik echt wil dan ga ik ervoor. Ik bekijk het maar als een extra souvenir uit Berlijn.

Kopen jullie een echt souvenir uit zo’n kleine souvenirwinkeltje of koop je liever een ander aandenken als je op reis bent?

Al het liefs,

Caitlyn

6 gedachtes over “Shoplog Berlijn

Geef een reactie

