Tip: wasbare gezichtpads

Hoi iedereen,

Vandaag  heb ik weer een tip voor je. Zoals jullie weten als jullie me al even volgen ben ik best milieugericht en probeer ik mijn steentje bij te dragen aan het verkleinen van de afvalberg. Zo gebruik ik al meer dan een jaar geen wegwerp watjes meer om mijn gezicht mee te reinigen. Vandaag heb ik een leuke tip om heel goedkoop aan wasbare gezichtspads te kopen. Lees snel verder!

IMG_0150

Op de foto hierboven zien jullie links de pads die ik al een jaar gebruik. Ik kocht deze dikke en grote microvezelpads op Aliexpress, een webshop waar ik in het begin van mijn blog al een artikel aan heb gewijd en het is nog steeds een favoriet. Naast de microvezel pads gebruik ik ook pads die ik via een simpele DIY van een handdoek heb gemaakt en ik heb beide soorten ook al vergeleken in dit artikel.

Nu wou ik een deel van mijn zelfgemaakte pads vervangen door gekocht, want ik merk dat bepaalde pads toch echt te veel zijn uitgerafeld door mijn gebrek aan deftige naaiskills. Ik kan iedereen dan ook aanraden om toch een mooie en strakke zoom te leggen als je beslist ze zelf te maken. De zoektocht naar nieuwe pads liep echter niet van een leien dakje. Ik vond ze vrij duur en ik wou eens echt iets anders.

Omwille van mijn zoekgeschiedenis op de site kreeg ik allemaal suggesties en eentje ervan sprong me meteen in het oog en ik bestelde ze meteen. 12 stuks voor nog geen €3 was zonder mee een koopje en de gok waard. Een gok noem ik het, omdat ik geen gezichtpads, maar wel borstvoedingspads kocht. Het lijkt misschien raar, maar eigenlijk is het net logisch. Ze zijn van formaat perfect (iets groter dan een wegwerpwatje), heel zacht, geschikt voor de was, niet extreem dun en voor een spotprijsje verkrijgbaar.

IMG_0153

Ondertussen gebruik ik ze al maanden, komen ze nog steeds mooi uit de was (buiten enkele die ik standaard gebruik voor mijn (waterproof) oogmake-up te verwijderen) en ik kocht zelf al een pakje om cadeau te doen aan een vriendin omdat ze zo goed zijn. Ze zijn gewoon zo zacht en ik kan het iedereen aanraden om zo’n borstvoedingspads te gebruiken om je gezicht te reinigen. Je zal er geen spijt van krijgen.

Gebruiken jullie wegwerpwatjes of een wasbaar alternatief?

Al het liefs,

Caitlyn

9 gedachtes over “Tip: wasbare gezichtpads

Geef een reactie

