Love or hate: Garnier nachtcrème

Hoi iedereen,

Na de teleurstelling die volgde na het testen van de Kruidvat nachtcrème, moest ik op zoek naar een nieuwe nachtcrème. Ik vond eentje van Garnier voor €3,49 bij de Action. Uiteraard weer in een anderstalige verpakking, maar aangezien ik daar zelf absoluut geen last van had, nam ik hem mee. Vandaag vertel ik je hoe deze mij bevalt.

IMG_1845

De verpakking is simpel en zoals ik het graag heb: een gesloten doos (zodat er nog niemand is aangeperst) met daarin een tube met draaidop. Een klikdop is praktischer, maar voor de prijs wil ik voldoening nemen met een draaitop ook. Hoewel ik nog steeds crèmes heb in potjes, gaat mijn voorkeur toch gewoon uit naar tubes. Dat werkt nu eenmaal net iets makkelijker en hygiënischer.

In de tube zit 50 ml, wat een normale inhoud is. De crème zelf is geschikt voor de zeer gevoelige huid en bevat kalmerende plantenextracten en vitamine E. Verder beloofd het de huid te hydrateren, verzorgen, kalmeren en herstellen. Tevens is de crème dermatologisch getest. De beloftes klinken in ieder geval goed.

Ondertussen gebruik ik de crème 2 weken en ik moet de beloftes bevestigen. Deze crème doet echt wat hij zegt. Na gebruik is mijn gezicht zacht en verdwijnt roodheid. De witte crème trekt goed in en laat geen vervelend laagje achter. Waar ik anders na de douche nog wel eens een trekkerig gevoel en rode plekken wil hebben, zelfs na een nachtcrème, zorgt deze juist voor een aangenaam gevoel. Geen vettig laagje, maar net genoeg hydratatie voor een goed gevoel.

IMG_1848.jpg

Ik merk dat mijn huid veel rustiger is na gebruik en dat zelf de gure wind mijn huid niet uit balans kan brengen. Voor mij doet deze crème alles wat ik ervan verwacht. Verder is er enkel nog de geur. Je ruikt deze wel (het doet me denken aan de crèmes die oma vroeger op mijn huid smeerde toen ik klein was) en ruikt heerlijk nostalgisch. Moest je de geur iets minder vinden dan is dat ook geen probleem, want de geur is niet sterk aanwezig en vervliegt snel.

Al bij al echt een koopje voor zijn prijs en ik kan hem zeker aanraden. Hoewel je bij de Action natuurlijk nooit weet hoe lang iets in het assortiment blijft. Hopelijk blijft het in ieder geval lang genoeg in het assortiment tot deze review online komt (ik heb al eens een artikel niet gepubliceerd, omdat de week erna het product spoorloos bleek te zijn in de Action).

Nemen jullie soms buitenlandse crèmes mee uit de Action?

Al het liefs,

Caitlyn

2 gedachtes over “Love or hate: Garnier nachtcrème

Geef een reactie

