Love or hate: Kruidvat nachtcrème voor de normale en gemengde huid

Hoi iedereen,

Vandaag weer een review van een budgetproduct. Deze keer de Kruidvat nachtcrème voor de normale en gemengde huid, een hele mond vol. Bij een 2de voor de halve prijs actie scoorde ik er hier 2 van. Eentje om te testen en eentje om cadeau te doen. Benieuwd of ik dit net zo’n pareltje vind als de de Kruidvat Sensitive Dagcrème? Lees dan snel verder!

IMG_0144

Wie mijn artikel las over de Kruidvat Sensitive dagcrème  en het Changed after time- artikel weet dat ik daar enthousiast over ben en ik had voor deze nachtcrème dan ook hoge verwachtingen. Daarmee kocht ik er ook meteen 2.

Over de verpakking heb ik niets dan lof: een hygiënische tube met klikdop waar maar liefst 75 ml in zit. Stukken meer dan in een gewone tube crème en dat voor de spotprijs van €2,29. De prijs klonk me in ieder geval als muziek in de oren. De kleuren zijn wit en blauw en het ziet er gewoon goed uit. Niet te opvallend, maar gewoon simpel en goed. Tijdens het opzoeken van de prijs zag ik trouwens dat de verpakking veranderd is. Die ziet er nu uit als hieronder. Ook niets mis mee.

8870981697566

Verpakking is 1 iets, de werking kan helemaal anders zijn en is vele malen belangrijker. Kruidvat zegt zelf over de nachtcrème: “Kruidvat Moisturising Nachtcrème voor de Normale en Gemengde Huid zorgt voor een intensieve hydratatie van je huid, de hele nacht door. De crème is verrijkt met huidherstellende pro-vitamine B5 en zijde-extract voor een huid die straalt en dag in dag uit heerlijk zacht aanvoelt. Dermatologische getest.”

IMG_0143

Klinkt goed en op zich is deze crème volgens mij ook niet slecht, MAAR het doet gewoon niets voor mijn huid. De geur van deze crème vind ik echt niet prettig, veel te chemisch, maar aangezien die vlug vervaagt was dit nog geen probleem geweest. Het effect op mijn huid is gewoon niets. Het voelt niet prettig en het hydrateert mijn huid niet. Ik heb hem echter ook even op het gezicht van mijn vriend gebruikt en hoewel ook hij de geur niet goed vond, werkt de crème voor hem wel gewoon. Bij hem bleef geen vervelend laagje achter. Waarschijnlijk ligt het dus gewoon aan mij en niet aan de crème, maar zelf vind ik hem dus totaal niet prettig. Ik heb deze dan ook weggegeven aan het goede doel, want ik ben zeker dat anderen wel plezier kunnen beleven aan deze budget nachtcrème.

Voor de prijs van €2,29 vind ik de verpakking en de hoeveelheid die je krijgt echt dik in orde, als je geen zo’n speciale huid hebt als de mijne zal deze crème je volgens mij ook gewoon goed bevallen. Voor mij gaat de zoektocht naar een goede budget nachtcrème gewoon verder. (Ik was net zo blij dat de oude, die nochtans heel goed was, op was zodat ik eindelijk een nieuwe kon testen, herkennen jullie dat gevoel ook?)

Wat is jouw favoriete nachtcrème?

Al het liefs,

Caitlyn

11 gedachtes over “Love or hate: Kruidvat nachtcrème voor de normale en gemengde huid

  1. Wat jammer dat deze nachtcrème niets doet voor jouw huid. Gelukkig is het geen dure miskoop geweest. Ik gebruik de P.CL.E-crème van Biodermal. Het is een vrij vette crème (ook verkrijgbaar in fluïd) en helpt bij de probleemhuid. Momenteel 1 + 1 bij Etos.

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Love or hate: Garnier nachtcrème – Welcome for the ride

  3. Pingback: Love or hate: Vichy Aquaria Thermal crème – Welcome for the ride

Geef een reactie

