Een rondje ouderwets klagen en zagen #3

Hoi iedereen,

Het derde artikel al waarin ik klaag en zaag zonder schaamte, gewoon omdat het kan. Inspiratie genoeg weer om een artikel te kunnen vullen. De blok en alles wat erbij hoort, hebben er in ieder geval voor gezorgd dat ik met plezier dit artikel schrijf als ultieme ontspanning. Klaag lekker met me mee en lees verder!

klagen2ben2bzagen

  • Wanneer je gsm zijn eigen leven leidt:
    Wie mij een beetje kent, weet dat ik dol ben op Apple. Mijn oude laptop en oude gsm (beide niet Apple) waren mij heel slecht bevallen en toen ik dankzij mijn vriend kon overstappen op Apple was ik dan ook meteen verkocht. Ik heb met veel plezier zijn oude iPhone 4 gebruikt en ben er nog steeds dol op. Jammer genoeg is die iPhone 4 niet meer dol op mij. Met een kapotte homeknop kon ik leven, met verouderde software ook. Nu had ik echter softwareproblemen. Een scherm die niet mee wil, een app die niet opstart of niet wil afsluiten. Om gek van te komen en niets aan te doen. Softwareproblemen zijn dus zwaar balen. Gelukkig voor mij heb ik heel snel een tweedehands iPhone gevonden voor een leuk prijsje en ben ik nu de trotste eigenares van een iPhone 5s. Softwareproblemen zijn dus stom, een nieuwe iPhone is dat niet.

 

  • Mensen die plaats nodig hebben voor hun ego:
    Geen idee wat ik bedoel? Kom eens met me mee op het Vlaamse openbaar vervoer (alhoewel het waarschijnlijk overal wel zo is). Ik snap dat als het rustig is dat je graag je zak naast je op de zetel laat staan, dat doe ik ook. Komen er echter extra mensen die ook willen zitten? Zak op de schoot én dat liefst voor ze het moeten komen vragen. Elementaire beleefdheid noem ik dat. Die mensen hebben betaald, mijn zak niet. Jouw voeten trouwens ook niet. Volgende keer dus spontaan je spullen wegnemen en iemand laten zitten, in plaats van te morren als ze het komen vragen na lang twijfelen. Maakt je veel sympathieker 🙂
BhTU5K0IgAAMoqj
Slogan van de NMBS (Belgische spoorwegen)
  • Een goede service is geld waard:
    Bij die nieuwe iPhone waar ik hierboven over vertelde hoorde in mijn geval ook een nieuwe simkaart. Kwestie van gewoon langs te gaan bij je provider en een kind kan de was doen. Zou je denken hé? Niets is minder waard, mijn sim kon niet geactiveerd worden en ik zat zonder bereik. ’s Avonds gebeld (met de telefoon van mijn vriend) naar de winkel, zo’n halfuur voor sluitingstijd. Het ging opgelost worden tegen sluitingstijd, gebeurde niet, maar toen was het natuurlijk al sluitingstijd gepasseerd. Klantendienst dan maar via Facebook, want ah ja, geen klantendienst anders via de telefoon. Ze gingen me helpen, maar konden niet. Uiteindelijke 3 verschillende mensen op Facebook gehad. Komaan jongens, zoiets simpels moet toch lukken?! Soit, na heel veel geduld (zo’n anderhalve dag) had ik terug bereik. Heel stomme service dus. Toch even ook een puntje van tevredenheid: hoewel de klantendienst en het winkelpersoneel me niet konden helpen, waren ze snel bereikbaar en zeer vriendelijk.

 

  • Wie A zegt, moet A leveren:
    Lees je de gemiddelde reclamefolder dan staat die vol met eufemismen. Nooit goede kwaliteit, maar altijd de beste. Jammer genoeg is dat meestal niet waar. Ik kocht in de zomer een paar winterlaarzen, gewoon omdat het kan en omdat ze een mooi prijsje hadden. Hoge laarzen met stevige blokhak in cognac met warme voering, ideaal dus. Wel van nepleer, maar met ‘hoogwaardig imitatieleer’ ging ik toch overslag. Heel grote fout, mijn dure laarzen van over de €100 winkelprijs van s. Oliver blijken complete bucht te zijn. De binnenvoering is kapot (kan ik mee leven), de zool komt los (kan ik ook meeleven), maar dat het hoogwaardig imitatieleer in belletjes trekt en gewoon loslaat is echt niet oké. Al was het maar omdat mijn schoenmaker dat niet kan fixen en de rest wel. Leugens dus van s. Oliver en zonde van mijn centen. Les aan mezelf: als ik wil dat dure schoenen langer meegaan dan 3 maanden, dan moet ik leer kopen en niet geloven dat imitatieleer hoogwaardig is. Een wijze, maar zeer dure les.

IMG_0018

Wat is jullie grootste ergernis van dit moment?

Al het liefs,
Caitlyn

PS: Als je nog een beetje wil klagen, lees dan zeker deel 1 en deel 2

5 gedachtes over “Een rondje ouderwets klagen en zagen #3

  1. Pingback: Tag: 25 levensvragen – Welcome for the ride

Geef een reactie

