Tip: Vichy Huidtest

Hoi iedereen,

Vandaag even een ander artikel, namelijk eentje over een online huidtest. Iedereen kent de standaardtesten wel waar je wordt gevraagd naar je omgeving en je huid, maar visueel wordt dat zelden. Zonde eigenlijk, maar dat motiveerde Vichy om een heel visuele online test te ontwikkelen en die heb ik voor Vichy, maar toch vooral voor jullie, eens uitgetest. Lees zeker verder om te zien of deze test me bevallen is!

Schermafbeelding 2016-02-01 om 11.38.21

Hierboven zie je welke stappen je moet doorlopen om de test te kunnen maken. De eerste stap is het invoegen van een foto. Ik koos eentje zonder make-up om een zo’n accuraat mogelijk beeld te creëren. Confronterend om al je foutjes zo uitvergroot te zien, maar kom, het was voor de goeie zaak.

Terwijl de foto laadt, moet je enkele vragen beantwoorden. Vrij klassiek eigenlijk. Welke omgeving, hoe voelt je huid. De basics eigenlijk. Uw persoonlijke situatie is echter ook een categorie en dat vond ik dan weer wel anders wat ik gewoon was.

Schermafbeelding 2016-02-01 om 13.27.27 (2)

Bij stap 3 kun je je foto aanpassen en dat was wat mij betreft het leukste om even mee te spelen. Het merendeel van de huidtesten bestaan gewoon uit vragen, maar hier moest je alles aanduiden én aanpassen op je foto. Onder meer je teint, rimpels, gladheid, glans en puisten kon je aanduiden. Heel boeiend om het resultaat telkens te zien.

Schermafbeelding 2016-02-01 om 14.26.36
Links voor de aanpassingen, rechts erna

Hoewel ik zelf geen rimpels of pigmentvlekken en dergelijke heb, heb ik zelf dat getest. Ik vind het heel interessant om te zien welk effect dat heeft op de huid. Zelf heb ik vooral mijn onzuiverheden aangeduid, mijn teint geëgaliseerd en de glans aangepakt. Het resultaat mag er wezen vind ik. Het lijkt net of ik met een goeie foundation mijn huid geperfectioneerd hebt. Het ziet er niet onnatuurlijk uit, gewoon de betere versie van mijn eigen huid. Wat mij betreft echt de moeite om eens mee te variëren om de verschillende effecten te zien. Voor deze stap verdient deze test dan ook bonuspunten vind ik.

Stap 4 bestaat er dan uit om aan te duiden wat je het allerbelangrijkste vind voor je huid. Qua hydratatie en dergelijke zit het bij mij wel snor, maar de onzuiverheden en verre van egale teint zijn wat mij betreft wel belangrijk.

Schermafbeelding 2016-02-01 om 14.57.57.jpg

Stap 5 was voor mij vreemd genoeg de moeilijkste stap, maar dankzij even prutsen kan ik het voor jullie wel gemakkelijker maken. Hoewel stap 5 gewoon het verkrijgen van de resultaten was, lukte het me niet. Ik werd telkens naar dezelfde pagina teruggebracht. Echt een loop. De gouden tip luidt dan ook: verkrijg je de pagina hierboven kun je die altijd proberen in te vullen, maar aangezien dat bij mij voor een loop zorgde, kun je het kadertje ook gewoon wegklikken. Tada, dan vind je daaronder het resultaat.

Schermafbeelding 2016-02-01 om 14.42.53

Dit is dan je gepersonaliseerde resultaat. Een verzorgingsritueel van 3 stappen en aangepast levensadvies. Zo had ik bijvoorbeeld ingegeven dat ik veel stress had en dan krijg je tips met bijvoorbeeld voeding die stress tegengaat. Heel goed gevonden en dus een stap verder dan andere testen die zich niet bezighouden met meer persoonlijke factoren. Net als stap 3 een echt bonuspunt voor mij.

Hoewel ik in het begin wat sceptisch was, want wat kan zo’n huidtest me nu vertellen dat ik zelf nog niet weet, moet ik toegeven dat ik aangenaam verrast ben. Als je even tijd over hebt dan kan ik het zeker aanraden om de test hier te doen.

Wat vind jij van zo’n huidtest en zou je deze zelf doen?

Al het liefs,

Caitlyn

– In samenwerking met Vichy –

 

6 gedachtes over “Tip: Vichy Huidtest

  1. Pingback: Love or hate: Vichy Aquaria Thermal crème – Welcome for the ride

Geef een reactie

