Love or hate: Clearasil Ultra Rapid Action cream

Hoi iedereen,

Tijdens de blok heb ik vaak last van stress en hoe goed ik mijn gezicht ook verzorg, stress gaat bij mij hand in hand met puistjes. Balen dus. Hoewel ik dol ben op mijn Kruidvat Tea Tree Oil is het niet altijd voldoende om zo’n rotpuist weg te krijgen. Ik heb echter wel iets gevonden dat wel echt helpt. Lees zeker verder!

IMG_1469

Ik weet niet of dat enkel bij mij is of dat iedereen dit herkent. ’s Avonds reinig je braaf je gezicht, nachtcrème op en je huid ziet er gezond én egaal uit. De volgende ochtend bij het opstaan is van dat egaal niets meer te merken en heb je echt een gigantische puist (meestal onderhuids) op je gezicht. Geen idee waar die vandaan komt zo plots en meestal is die puist groot genoeg zodat je mensen vragen of je een beet hebt of zo. Zo vervelend en niet leuk.

Eind december op een dinsdagochtend sta ik op met zo’n rotpuist: groot en pijnlijk. In mijn geval een bult op de zijkant van mijn neus dus dat doet extra pijn. Onderhuids dus duwen heeft geen zin. Hoewel ik normaal gezien toch zou geduwd hebben, heeft het vooruitzicht aan Oudejaar 2 dagen later me tegen gehouden. Kapotte huid met korstjes is nu eenmaal niet gemakkelijk te verbergen. Andere oplossing dan maar.

IMG_1472

Als pauze – ieder zijn ding- ging ik naar de Action en daar vond ik deze grote tube (118 ml, wat een dom getal) van Clearasil. €2,49 had ik ervoor over dus die ging mee. ’s Avons na het reinigen deed ik die op en toen ik de dag erna wakker werd was mijn puist nog maar een fractie van zijn grootte en was bijna alle roodheid weg. Wondermiddel dus!

Op de Nederlandse vertaling van de verpakking staat: ” Voor gezicht, borst en rug. Bestrijdt zichtbaar puistjes in slechts 4 uur. Dringt diep door in de poriën en helpt puistjes te verwijderen.”

IMG_1474

Het bleek volledig onmogelijk om een deftige foto te nemen van de ingrediëntenlijst dus die typ ik even voor jullie uit. Zelf ken ik maar een paar ingrediënten (salicylzuur, 2% volgens de site), maar het werkt voor mij dus dan is het al lang goed.

Ingrediëntenlijst: Aqua, Butylene Glycol, Octyldodecanol, Steareth-2, Cetyl Alcohol, Steareth-21, Salicylic Acid, Dimethicone, Polyacrylamide, Glycerin, C13-14 Isoparaffin, Sodium Hydroxide, Xanthin gum, Magnesium Aluminum Silicaten, Laureth-7, Fragrance, Lavandula Stoechas Extract, Helichrysum Italicum Extract, Cistus Monspeliensis Extract, Hexyl Cinnamal, Linalool, Limonene, Citronellol, Butylphenyl, Methylpropional, CI77891

Ik wou jullie dit dus zeker niet onthouden, het werkt echt zo goed. Zo goed zelf dat ondanks de grote tube ik waarschijnlijk toch nog eentje wil kopen in reserve. Tenslotte weet je bij Action nooit hoe lang iets verkocht zal worden. In de Action in mijn buurt hebben ze het in ieder geval nog.

Al het liefs,

Caitlyn

 

7 gedachtes over “Love or hate: Clearasil Ultra Rapid Action cream

    1. Over de reinigingsproducten ben ik zelf ook niet te spreken. Die zijn te agressief voor mijn gezicht waardoor ik alleen maar meer puistjes kreeg. Dit breng je echt heel plaatselijk aan en dat werkt voor mij wel, maar inderdaad, iedereens huis is anders. xx

      Like

Geef een reactie

