DIY: oorbellen- en ringhouder

Hoi iedereen,

Vorige week kreeg ik van mijn oma een leuk juwelendoosje uit de HEMA cadeau (dank je lieve oma!). Mintgroen en wit en helemaal perfect om 1 klein detail na. Het waren allemaal grote vakken en voor mijn kleinste oorbellen en ringen vind ik dat niet ideaal. Vandaag een snelle en makkelijke DIY waarin ik jullie toon hoe ik dit heb opgelost. Lees zeker verder!

IMG_1393

Je ziet hier ook meteen de benodigdheden. Het juwelenkistje (maar je kan dit eigenlijk met alles), een setje papillotten voor in het haar. Ik kocht de mijne bij de Flying Tiger voor €2, maar ook HEMA en Kruidvat verkoopt ze. Verder heb je enkel een schaar nodig.

IMG_1396

Mijn doosje bestaat uit een bovenste verdiep die je eruit kunt halen en is in 3 kleinere vakjes opgedeeld.Ik besloot het meest linkse vakje te bewerken. Verder heb je in het kistje dan nog een onderverdiep waar je bijvoorbeeld je kettingen in kunt bewaren en dat is slecht 1 groot vak. Praktisch!

IMG_1398

Als je de papillotten uit de verpakking haalt, kijk je best hoe de ijzerdraad erin vastzit. De mijne was gewoon gelijmd dus kon ik er simpelweg uitduwen. Hebben jouw papillotten kopjes aan de zijkant (zie je een meeste witten bubbel zitten aan de zijkant) dan klik je best even hier.

IMG_1397

Als je alle ijzerdraad eruit heb gehaald dan is het simpel. Hou je papillot tegen het voorwerp die je wilt bewerken en knip. Een beetje te groot is geen probleem, dan blijven ze extra goed zitten en je kunt er toch makkelijk op duwen. Je hoeft dus helemaal niet al te nauwkeurig te werk te gaan. Knip er net zoveel als jij nodig hebt om je vak vol te doen.

Als alles geknipt is, kun je er eventueel voor kiezen om ze vast te lijmen. Dat is zeker handig als je jouw vak wilt rechtzetten. Het mijne ligt plat en ik heb goed geduwd dus er zit genoeg druk op om ze mooi op hun plaats te houden. Als je klaar bent dan ziet het er zo uit:

IMG_1400

Makkelijk, goedkoop, snel en heel handig. Voor mij de ideale DIY en ik vind het echt mooi!

Hoe bewaar jij je ringen en kleine oorbellen?

Al het liefs,

Caitlyn

4 gedachtes over “DIY: oorbellen- en ringhouder

Geef een reactie

