New in: Essence

Hoi iedereen,

Vorige week liep ik door de Kruidvat en kon ik mij ineens herinneren dat ik wel heel dringend  enkele nieuwe beautyspullen nodig had en ik kon het dan ook niet laten om met 2 artikelen naar de kassa én naar huis te gaan. Voor een fijn prijsje kocht ik bij Essence de Gel Eye Pencil en de Eye Blender Blush. Lees zeker verder om te zien wat ik er van vind!

IMG_1335

Als absolute oogmake-upkluns probeer ik mezelf met behulp van tutorials en leuke voorbeelden van anderen leuke en niet al te ingewikkelde ooglooks aan te leren. Al vlug merkte ik dat dit absoluut niet kan zonder een blending brush. Op mijn zoektocht naar reviews kwam ik op de oude van Essence uit (bestaat niet meer), een goeie van HEMA (die nieuwe prikken!) en nog meer. Aangezien ik liever niet online wou bestellen – ik wou het nu! – probeerde ik toch gewoon de Eye Blender Brush van Essence uit.

IMG_1337

Voor €1,59 was deze al voor mij, dus zo heel erg kon het al niet tegenvallen. Het uiterlijk is zoals alle recente brushes van Essence vrij kinderlijk en vrolijk in een pastelkleurtje met witte versiering op. Ik had het graag iets neutraler gezien, maar op zich stoort me dit zeker niet.

Over de werking kan ik eerlijk gezegd weinig goed advies geven aan de doorgewinterde beautyfanaat. Voor een beginneling als ik werkt dit prima om mee te leren en blend hij voldoende. Ik kan mij echter inbeelden dat hij voor een pro onvoldoende is. Ben je net als ik nog voornamelijk aan het oefenen dan is hij voor zijn prijsje een aanrader.

IMG_1338

Als tweede artikel kocht ik de Essence Eye Pencil in 06 Cocoa Bean, een donkerbruin kleurtje dus. Ik kocht deze nadat ik erover gelezen had op een blog (ik kan me jammer genoeg alleen even niet herinneren bij wie, maar zal ik het nog linken) en het is inderdaad echt een aanrader.

Een heerlijk kleur die perfect bij mijn groen-bruine ogen past en het werkt zo gemakkelijk. De fijne, maar stevige punt moet je nooit slijpen, maar kun je gewoon naar boven draaien met het bruine stukje aan het eind. Verder kan zelf ik – die anders enkel liquid eyeliner gebruik omdat ik met een pencil altijd te ver van mijn wimperlijn blijf vreemd genoeg- een mooie en snelle lijn zetten. Top dus! Ik overweeg dan ook nog een paar andere kleuren te halen zoals het prachtige donkerblauw of groen. Dit leuke gelpotloodje heb je voor €2,39.

Kennen jullie deze producten al? Of hebben jullie aanraders voor beter te worden in het creëren van ooglooks? Let me know!

Al het liefs,

Caitlyn

 

2 gedachtes over “New in: Essence

Geef een reactie

