Update capsule wardrobe: ClosetSpace

Hoi iedereen,

Even een vlugge update over mijn vooruitgang met mijn Capsule Wardrobe. Zoals jullie allemaal wel weten heb ik het nogal moeilijk om die samen te stellen en blijf ik twijfelen. Nu heb ik een leuke app (en bijhorende website) gevonden, ClosetSpace, die me daar bij helpt. Om te lezen wat die app nu exact doe, klik op meer lezen 🙂

images

Hoewel deze app heel mijn stijlcrisis niet gewoon kan oplossen, is het echt een stap in de goede richting aangezien deze app me inzicht heeft. Je kunt namelijk al je kleren erin steken met foto. Vervolgens de extra informatie zoals kleur, maat, merk, waar en wanneer gekocht, prijs, materiaal. Alles gewoon. Dus hulp 1: je weet plots wat je hebt. Het duurt even om alles in de app te steken, maar dan heb je ook wel wat.

IMG_1239

Elke dag kun je een outfit toevoegen aan de kalender zodat je een inzicht krijgt welke kleren je echt draagt en welke enkel kastvulling zijn. Zo kun je in de statistieken je meest en minst gedragen kledingstukken zien en kun je de outfits van elke dag terugkijken. Favoriete outfits kun je ook opslaan en een naam geven. Tevens kun je bij elke outfit extra informatie geven zoals gelegenheid, maar ook het weer waarbij je de outfit draagt. Handig! Hulp 2: je weet wat je echt draagt.

IMG_1241

Een ander leuk pluspunt zijn de statistieken. Je kunt er dus in zien welke kledingstukken het meest gedragen worden, maar ook welke kleuren het meeste voorkomen in de verschillende categorieën. Hoeveel elke categorie gemiddeld kost en meer. Hulp 3: je kunt makkelijker een nieuw stuk afstemmen op wat je al hebt met behulp van het kleurenpalet.

IMG_1240

Ik gebruik deze app nu trouw een week en ik ben er dol op. Natuurlijk kun je al deze dingen ook doen op de website ervan, maar ik vind de app praktischer omdat ik veel onderweg ben. Elke dag krijg ik via mail ook outfitideeën aangepast aan het weer (dit kun je natuurlijk ook afzetten). Echt een top manier om te weten te komen wat ik het liefste draag en welke stijl het beste bij me past.

Ik vind deze app geniaal, zouden jullie het ook gebruiken?

Al het liefs,

Caitlyn

5 gedachtes over “Update capsule wardrobe: ClosetSpace

Geef een reactie

