Update: minimalistische kleerkast

Hoi iedereen,

Ik wou jullie even een snelle update geven over mijn capsule wardrobe. Lees dus zeker verder!

Gevonden op ProjectNaturalBeauty

In vorige artikels had ik gezegd snel te tonen hoe mijn minimalistische kleerkast eruit ziet. Hoe meer ik echter mijn best deed om die voor jullie in kaart te brengen, hoe meer ik begon te twijfelen.
Plots voldeden al mijn kleren niet meer en deed ik gewoon elke dag dezelfde broek aan om keuzestress te vermijden. Persoonlijk vind ik dat geen zo’n goed idee. Nu ben ik dus meer dan ooit op zoek naar mijn eigen stijl. Waar ik vroeger altijd rokjes droeg, heb ik nu continu een broek aan. Al mijn rokjes voelen gewoon niet juist of ik heb geen schoenen die erbij passen en zo is het altijd wel iets.

Hoe meer borden ik bekijk op Pinterest, hoe groter mijn probleem. Plots voel ik me te dik, lijkt geen enkele outfit bij me te passen en zijn al mijn kleren gewoon stom. Als ik kon dan begon ik gewoon met een bijna lege kleerkast en kocht ik alles nieuw. Slecht voor de portefeuille en voor het milieu en daar is natuurlijk ook niets minimalistisch aan.

Hoewel ik graag zo geen overbodige kleren wil hebben, die ik maar zelden draag, vind ik alle kleren wegsmijten gewoon echt zonde. Sommige dingen kunnen nu eenmaal niet meer verkocht worden, maar dat betekent niet dat ze niets meer van waarde hebben en niet gedragen kunnen worden. Als liefhebber van het milieu en iemand die probeert daartoe zijn steentje bij te dragen, kan ik het aan mezelf niet verantwoorden om alle kleren die ik niet meer leuk vind gewoon weg te smijten.

Dus voorlopig komt er geen Capsule Wardrobe van mij online, omdat ik simpelweg zodanig met mezelf en mijn kleren in de knoop zit dat ik niet zou weten wat ik nog wil hebben en dus zou kunnen tonen. Het blijft wel iets waar ik bijna dagelijks mee bezig ben, dus hopelijk heb ik het dilemma tegen de wintereditie opgelost en dan geef ik jullie met veel plezier een kijkje in mijn kleerkast. Tot dan is het dus afwachten en zoeken. Wie had ooit gedacht dat ik zo in de knoei ging zitten met mijn eigen stijl. Mijn zoektocht naar mezelf en de juiste kleren gaat verder…

Al het liefs,

Caitlyn

 

Geef een reactie

