Een rondje ouderwets klagen en zagen #2

Hoi iedereen,

Iets sneller een nieuw artikel dan jullie van me gewoon zijn, maar deze moest ik gewoon schrijven. Ik ben namelijk ongelooflijk gefrustreerd en waar beter die frustraties van me af schrijven dan op mijn eigen blog? Juist ja, vandaag even een random klaag artikel, gewoon omdat het kan.

Een rondje ouderwets klagen en zagen
Omdat klagen soms nodig is

De voornaamste reden voor dit artikel? Een aanklacht! Yep, ik heb een aanklacht tegen me lopen. Binnenkort mag ik een verklaring afgeven bij de politie en van daaruit wordt verder gekeken. Nu raadt je het nooit, maar ik ben aangeklaagd voor een aanrijding. Volgens het woordenboek bedoelt men hiermee dus een botsing. Allemaal goed en wel, maar ik merk toch een klein probleempje op: er was helemaal geen sprake van een botsing of enig ander contact.

Dit was het dus al NIET
Dit was het dus al NIET

Een paar weken geleden toen ik op mijn dode gemak naar school fietste, deed een man een onnodig manoeuvre in mijn buurt en viel daarbij. De aanrijding met gewonde dus volgens die charmante heer. Na van de schok te zijn bekomen, ben ik meteen gaan vragen of alles goed was om vervolgens mijn huid vol gescholden te krijgen, want meneer bleek serieus last te hebben van een woede probleemp. Een cursus anger management zou voor deze charmante man zeker geen overbodige luxe zijn.

Na de scheldtirade en woede uitbarsting waarbij hij met vanalles smeet over was, heb ik mijn weg voortgezet, enkel en alleen om 200 m verder weer tegengehouden te worden. Ik moest en zou mijn gegevens geven. Alhoewel ik er niets mee te maken had, kreeg ik dat op dat moment aan die man niet uitgelegd. Uit schrik (no kidding, ik stond te trillen op mijn benen uit schrik dat mijn gezicht verbouwd ging worden als ik enige vorm van tegenspraak ging tonen) heb ik dan ook mijn naam en gsm-nummer gegeven. Achteraf bekeken heel dom aangezien ik vervolgens heel het weekend telefoon kreeg van meneer zijn eega.

Van een valpartij met kapotte broek gingen de verwijten over via mail naar een ongeval met gewonde om vervolgens bij het telefoontje van de politie de vraag te krijgen wanneer ik tijd heb om een verklaring af te leggen over een aanrijding. Heel plezante telefoontjes dus allemaal voor een valpartij waar ik niets mee te maken heb. Hier de tekening maken en de uitleg van de exacte situatie is iets overdreven dus jullie zullen me er gewoon moeten op geloven dat ik er simpelweg niets mee te maken heb.

Hier moest ik toch om lachen
Hier moest ik toch om lachen

Iedereen kan zich waarschijnlijk wel inbeelden dat ik er nog steeds niet goed van ben. De valpartij deed me schrikken, de reactie van die man zorgde voor trillende benen en nu heeft de aanklacht me al helemaal van de kaart geveegd. Ik voel me gewoon zo stom dat ik word aangeklaagd voor iets waar ik eigenlijk niets mee te maken heb. Reden genoeg dus voor dit artikel vol frustraties.

Om mezelf een beetje op te vrolijken en jullie niet achter te laten met dit half depressief artikel, wil ik toch afsluiten met een vrolijke noot en nog een deel kleine ergernissen delen die jullie vast en zeker bekend voorkomen.

Gevonden op 9gag :)
Gevonden op 9gag 🙂
  • Mensen die alles al eens gezien hebben: je kent ze vast wel of misschien ben je zelf zo iemand. Komen mensen bij jou klagen dan weet je meteen een antwoord, want jij hebt hetzelfde meegemaakt, maar dan erger. Oké, snappen we, maar daardoor voel ik me echt nog niet beter hoor.
  • Dure schoolboeken: elk jaar opnieuw verplicht wordt om dure handboeken aan te schaffen die je vervolgens amper 2 keer moet openslaan. Dan zijn er echt wel andere oplossingen die ons iets minder diep in de buidel doen tasten.
  • De ik-heb-mijn-telefoon-altijd-in-mijn-hand-enkel-niet-als-jij-me-belt: iedereen heeft wel zo’n vriend. Als ze bij je zijn, hebben ze standaard hun telefoon vast, maar als jij ze nodig hebt dan zijn ze plots onbereikbaar en duurt het een eeuwigheid voor ze je antwoorden.
  • Regen: heel de dag is het droog buiten die 2 keer dat jij net op je fiets naar buiten moet. Natuurlijk is het niet zo, maar soms voelt het toch echt of de regen je moet hebben.

Waar kun jij je echt aan ergeren?

Al het liefs,

Caitlyn

4 gedachtes over “Een rondje ouderwets klagen en zagen #2

  1. Pingback: Een rondje ouderwets klagen en zagen #3 – Welcome for the ride

  2. Pingback: Tag: 25 levensvragen – Welcome for the ride

Geef een reactie

