Weight is just a number

Hoi iedereen,

Een tijdje geleden konden jullie lezen wat ik vond over de maatschappelijke kritische blik naar de wereld rondom ons en dan vooral naar de mensen erin. Vandaag schrijf ik verder op hetzelfde elan met een artikel over gewicht.

dilemma

Hoewel ik vrede heb met mijn eigen lichaam, zoals iedereen zou moeten doen, blijf ik er wel mee bezig. Ik wil me goed voelen in mijn eigen vel en dat voor mezelf en niet voor de maatschappij. Gezondheid is voor mij veel belangrijker dan het getal op de weegschaal en dat zou het voor iedereen moeten zijn. De termen thinshaming en fatshaming worden je om de oren geslagen en terecht. Het is nooit goed om iemand te beledigen, maar er moet mee worden opgelet. Moet je iemand die dik is en enkel fastfood eet uitschelden? Natuurlijk niet! Maar die mensen moeten zich wel bewust worden van de gezondheidsrisico’s. Hetzelfde geldt voor hele magere mensen die leven op een appel per dag om te voldoen aan het opgelegde schoonheidsideaal. Natuurlijk haal ik hier weer 2 uitersten aan, maar het kan ook dichter bij huis. Iedereen heeft een vriendin of vriend die mager is, maar heel de dag door eet. En kennen we niet allemaal iemand die heel gezond leeft, maar toch nog steeds mollig lijkt voor de buitenwereld? Iedereen moet zijn gezondheid als prioriteit hebben en daarmee zou voor de maatschappij de kous moeten afzijn.

love yourself

Wat ik nu eigenlijk wel zeggen met deze post? Dat het oké is. Het is oké om eerst naar het uiterlijk te kijken, het maakt je niet oppervlak. Het is oké om goed in je vel te zitten terwijl je mollig bent en het is ook oké om te willen veranderen terwijl iedereen zegt dat je perfect bent. Maar het is vooral niet oké om te willen veranderen omdat de maatschappij jou niet oké vindt. Voel je goed in je vel en denk aan je gezondheid en dan kan de maatschappij je rug op.

Al het liefs,

Caitlyn

 

Een gedachte over “Weight is just a number

Geef een reactie

