Autumn, how I love you – wardrobe edition

Hoi iedereen,

Net nu ik me terug volledig wou focussen op mijn blog, werd ik ziekjes. Niets ernstigs, maar voldoende om het absoluut niet te zien zitten om achter de computer te kruipen voor een nieuw artikel. Hoewel we deze week de mooiste nazomer hadden van de voorbije maand, heb ik me toch vooral bezighouden met de herfst terwijl ik ziekjes in bed lag. Vandaag dan ook een artikel met kleren die ik gekocht had voor de herfst om mijn kleerkast op orde te brengen en andere die nog op het verlanglijstje staan.

vallend blad

Allereerst een woordje uitleg over de kleren: sinds een paar maanden ben ik helemaal gek van het principe van een Capsule Wardrobe: een kleerkast per seizoen die bestaat uit basics die allemaal perfect bij elkaar passen. Geen keuzestress meer en enkel maar outfits die je op het lijf geschreven zijn. Enkel 1 ietsiepietsie probleempje: ik heb geen basics. Fleurige jurkjes, zwierige rokjes en topjes in alle kleuren en printjes van de regenboog? Check! Simpele trui die bij alles past? Niet terug te vinden in mijn kast. Dus heb ik beslist om alles wat ik amper droeg of niet 100% goed zat weg te doen (over sommige dingen twijfel ik nog) en een paar klassiekere stuks te kopen waar ik jaren plezier van ging hebben.

Is hij niet prachtig? Mijn nieuwe Kipling schooltas :)
Is hij niet prachtig? Mijn nieuwe Kipling schooltas 🙂

Het eerst stuk werd een nieuwe schooltas. Mijn oude schooltas, die ik nu trouwens te koop heb gezet omdat wegsmijten zonde is, was perfect vorig jaar en ik heb er heel veel plezier aan beleefd. De reden dat ik toch beslist heb om voor een nieuwe te gaan, terwijl de oude nog in perfecte staat is, was puur praktisch. Sinds dit jaar ga ik met de fiets naar de universiteit en dan vind ik het gemakkelijk om een tas te hebben die ik schuin langs mijn lichaam kan dragen en niet altijd over de schouder of de arm hoef te dragen. Probleem: de oude tas had geen draagriem. Oplossing: eindelijk de mooie tas kopen die ik al jaren wou. Dit heb ik trouwens tweedehands gedaan waardoor de prijs gedrukt werd, want de tas op mijn verlanglijstje kost nieuw gemakkelijk €120. Nu heb ik hem in perfecte staat voor een fractie van de prijs op de kop kunnen tikken en ik moet zeggen dat de tas echt volledig aan mijn verwachtingen voldoet.

Hier woon ik gewoon in!
Hier woon ik gewoon in!

Volgend probleem dan: al mijn T-shirts zijn frivool en extreem kleurrijk, echte basics had ik niet. De zoektocht naar een T-shirt die perfect zit en overal bij past, werd opgestart en ook meteen terug afgesloten aangezien het perfecte exemplaar meteen aan de deur stond. Een basic wit-blauw gestreept shirt met losse pasvorm en mooie ronde hals. Grappig feitje: mijn oma vond deze zo mooi, dat ik ook voor haar een exemplaar kocht. Een duidelijk voorbeeld van een tijdloos kledingstuk dus.

Vero Moda Selina
De perfecte gilet voor bij alles

Volgende essentiële stap in het proces: de aankoop van een gilet. Ik droeg voornamelijk slobbergilets, zo van die basic gilets met knoopjes die ik dan gewoon open liet hangen, op zich niets mis mee natuurlijk, maar ik zocht én vond een gilet die bij alles paste en toch iets meer gekleed was. Beige omdat het bij alles past, recht omdat ik het stijlvol vond en een detail op de schouder om het niet te klassiek te maken.

De rest van mijn kledingkast wil ik voorlopig behouden. Om in de mentaliteit van de Capsule Wardrobe te blijven, heb ik wel besloten om kapotte kledingstukken die niet essentieel zijn voor mijn kledingkast, niet te vervangen en dat voor elk stuk die ik koop, een ander stuk naar buiten moet.

Hoewel ik voorlopig vrij tevreden ben met de inhoud van die kast, zijn er toch een aantal spullen die ik wil vervangen omdat ik ze nu nooit draag. Op het verlanglijstje staan dan ook 2 dingen bovenaan en die toon ik hieronder:

Veterlaarsjes met een twist - Tamaris
Veterlaarsjes met een twist – Tamaris

Ter vervanging van de korte bruine enkellaarsjes die ik nooit draag omdat ik eigenlijk te brede voeten heb ervoor, staan de mooierds die je hierboven ziet. In mijn hoofd zijn ze perfect onder een rok én broek, sluiten ze mooi aan rond de enkel en ze zijn niet te klassiek, waardoor mijn outfit toch een leuke twist krijgt. Tevens van leer, dus ik kan er jaren plezier van hebben. Voorlopig houdt het budget me een beetje tegen, waardoor ik ze ook niet durf passen uit angst helemaal verslaafd te zijn (of juist volledig ontgoocheld omdat ze aan mijn voeten toch niet zo leuk zijn als ik denk en dan wil ik misschien deze wel). Voorlopig blijft het dus bij verlangend staren.

Zo mooi en past bij alles, ik word er echt hebberig van
Zo mooi en past bij alles, ik word er echt hebberig van

Ook volledig onwelkom in mijn kledingkast is een grijze mantel die ik vorig jaar kocht. Mooi en trendy, past bij de rest van mijn kleren, maar past bij nader inzicht jammer genoeg niet bij mijn lichaamsbouw. Miskoop dus. Aangezien een herfstjas toch praktisch zou zijn, wil ik graag de ongelooflijke mooie (en wel betaalbare) jas van de Bershka. Hier heb ik de fout gemaakt de jas te passen, waardoor ik er nu nog gekker op ben. Alleen heb ik hem niet per se nodig, dus voorlopig wacht ik nog even af op een kortingscode of dergelijke, want als die komt, weet ik dat ik mezelf niet ga kunnen bedwingen.

Wat willen jullie absoluut nog hebben voor dit najaar? En wat heb ik zeker nodig als ik de perfecte wardrobe wil? Laat het me weten!

Al het liefs,

Caitlyn

 

4 gedachtes over “Autumn, how I love you – wardrobe edition

  1. Pingback: Favourite Four #3 | Welcome for the ride

  2. Pingback: Autumn, how I love you – make-up edition | Welcome for the ride

Geef een reactie

