Love or hate: Behandelingsolie Tea Tree

Hoi iedereen,

Vandaag review ik voor jullie een budget middel die het einde van het puistentijdperk zou moeten betekenen. Oké, dat is wat ik ervan hoop, eigenlijk is het gewoon een behandelingsolie met Tea Tree van de Kruidvat. Benieuwd hoe die me bevallen is? Lees zeker verder!

Het wondermiddel(?) in het midden
Het wondermiddel(?) in het midden

Hoewel ik meestal een vrij rustige huid heb, is het een paar keer per maand toch van dat: boem, een puist, die zichtbaar is van hier tot Tokio. (oké, misschien overdrijf ik, maar ik heb zo’n hekel aan die lelijke dingen in mijn gezicht) Over Tea Tree olie werd al heel veel positiefs geschreven en toen bleek dat ik dit flesje kon kopen voor maar een paar euro wou ik het dan ook uitproberen.

Kruidvat zegt zelf over de olie: “De zuiverende werkingen van tea tree olie maakt dit product geschikt voor de verzorging van de onzuivere huid. Kamille is bekend om haar verzachtende, ontstekingsremmende en anti-irriterende eigenschappen.”
Klinkt goed en ik heb deze dan ook uitvoerig getest. Allereerst de verpakking: zoals op de foto te zien is het flesje met draaidopsel. Het is een glazen flesje met een pipet. De verpakking ziet er vrij klinisch uit, als ik er gewoon naar kijk dan verwacht ik dat het zou komen uit de apotheek. Op zich niets mis mee en het werkt wel proper.
Hygiënische verpakking mét pipet
Hygiënische verpakking mét pipet
Draai je het flesje open dan komt een pipetje tevoorschijn en die vind ik heel handig. Met zo’n vloeibaar goedje wordt het anders meteen een knoeiboel om u tegen te zeggen. Compacte verpakking die je makkelijk wegsteekt van dik glas met een hygiënisch pipetje, hier heb ik niets op aan te merken.
Maar hoe werkt het? Ik heb zelden echt merkbare puisten, maar als ik eentje heb dan wordt het gegarandeerd een wondje. Eraf blijven vormt namelijk een enorm probleem voor mij. Een heel klein puistje wordt door mijn gepruts echt een krater met bloed en korstjes, heel gezellig allemaal en ook volledig mijn eigen schuld. Als ik een puistje voel opkomen dan pak ik dit pipetje erbij en dep ik het erop. Ook gebruik ik het 2 maal per week ’s avonds op een gereinigd gezicht om zwarte puntjes in te tomen.
Klein en fijn
Klein en fijn

Of het echt werk dat weet ik echter niet. Ik heb geen extra puisten, maar ik heb ook niet de indruk dat het veel minder is. Gelukkig heb ik van mezelf al een vrij rustige huid (op de occasionele hormonale rampen). Waar voor mij de truc zit, is in het aanbrengen zelf. Als ik dit goedje (met sterke geur) aan breng op een toekomstige puist of op mijn zwarte puntjes op mijn neus, dan word ik eraan herinnerd dat ik er moet afblijven. Hierdoor heb ik nu inderdaad minder last van onzuiverheden op mijn gezicht, gewoon omdat ik er minder aankom. Voor mij werkt het op die manier dus wel en als het op is, koop ik voor het fijne prijsje zeker een nieuwe.

Ik kocht deze behandelingsolie van Kruidvat eigen merk voor €2,99.
Al het liefs,
Caitlyn

 

5 gedachtes over “Love or hate: Behandelingsolie Tea Tree

  1. Pingback: Changed after time | Welcome for the ride

Geef een reactie

