Love or hate: Smooth Legs

Hoi iedereen,

Zijn jullie ook altijd zo bezig om glad en strak voor de dag te komen? Alle haartjes moeten weg, de huid moet perfect zacht zijn en liefst nog voorzien van een subtiel tintje, de nagels mooi gelakt en ga zo maar verder. Om dat lange werk een beetje te verlichten, probeerde ik Smooth Legs uit. Niet alleen zouden de haartjes ermee moeten verdwijnen, je huid zou ook nog eens zo zacht als een babybilletje moeten aanvoelen. Klinkt goed? Lees zeker verder om te zien of het ook echt zijn beloftes waarmaakt.

Zonder gehavende, foto-onwaardige verpakking
Zonder gehavende, foto-onwaardige verpakking

Het wonderproduct waar ik het over heb, Smooth Legs, zijn pads die je haar moeten verwijderen doordat je er draaiende bewegingen mee maakt terwijl je een lichte druk uitoefent. Het zou zacht, snel en pijnloos moeten zijn, terwijl het je haar verwijdert. Dat haar zou daarbij ook nog eens langer moeten wegblijven én dunner terug groeien. Enkel voordelen dus.

Tot zover de theorie, maar hoe zit het nu in de praktijk? Dat heb ik natuurlijk getest voor jullie, anders zou dit wel een hele slechte review zijn. Mijn oksels en dergelijke epileer ik en om het nu op mijn gezicht te gebruiken (met de kleinste pad) vond ik ook te riskant dus ik heb het op mijn benen getest.
En zo ziet het eruit als je het opendoet
En zo ziet het eruit als je het opendoet
Allereerst de verpakking. De verpakking met een roze etui om het in op te bergen, een grote en kleine houder en tenslotte van beide formaten nog eens 4 pads is clean en heb ik niets op aan te merken. De pads worden simpel bevestigd op de houder door de plakker aan de achterkant van de pads te verwijderen waardoor ze blijven hangen aan de houder. Op zich werkt dat wel, maar zo heel stevig hangen ze niet vast. Geen probleem, er is zo ook wel mee te werken.
Op naar mijn benen, de pad is klaar dus ik ben er dan meteen aan begonnen. Wat mij opviel? Het is trààg, telkens een paar keer naar de ene kant en vervolgens de andere kant op draaien duurt echt lang voor heel je onderbeen. Waar scheren snel is (ik doe dit meestal met een speciaal opzetstuk voor mijn epilator, hoef ik geen scheerschuim te gebruiken), duurt dit echt vrij lang. Voor mensen die gewoon zijn om te scheren met scheerschuim zal de tijd wel meevallen, maar echt snel is het toch niet.
Over pijnloos kan ik bondig zijn. Tijdens het gebruik (eigenlijk werkt dit een beetje als schuurpapier om het grof te verwoorden) voel je geen pijn. Ben je net als ik blijkbaar niet voorzichtig genoeg, dan heb je je huid zo beschadigd dat er als het ware lichte verbrandde huid optreedt. Deugd dat niet en het is ook niet meteen weg ongeacht dat het maar oppervlakkige beschadigingen zijn. Opletten dus bij een de fijne huid aan de schenen: traag draaien en echt amper druk uitoefenen.
Links: voor en Recht: na gebruik
Links: voor en Recht: na gebruik
Glad? Dat is wel echt waar. Als je kijkt naar de foto zie je duidelijk dat de pad na gebruik stukken witter is en dat zijn eigenlijk gewoon mijn losgekomen huidcellen. Buiten het beschadigde stuk huid voelt mijn huid ongelooflijk zacht. Ik ben al het de tijd over mijn zachte benen aan het wrijven terwijl ik dit schrijf.
Of mijn haar echt trager terug groeit en minder dik is iets dat ik niet kan testen voor jullie. Mijn haren groeien door het gebruik van een epilator sowieso al vrij traag op mijn been en zijn ook dun. Ik zou zeggen dat het ongeveer even lang wegblijft als bij scheren.
Met zijn prijs komt hij in de prijsklasse van een kwalitatief scheermes en met elke pad kun je wel enkele keren ontharen. Als je even zoekt, kun je de pads vrij goedkoop krijgen in het buitenland. In het begin is het even uitzoeken hoe je het moet gebruiken (denk: beschadigde huid), maar eenmaal je het doorhebt, is het handig en grootste pluspunt: ik krijg er zo’n ongelooflijk zachte benen van. Ik zou het niet meer gebruiken voor mijn benen thuis te ontharen, maar een vlugge verwijdering op plaatsjes die je hebt overgeslagen of voor op reis is dit zeker een aanrader.
Al het liefs,
Caitlyn

 

17 gedachtes over “Love or hate: Smooth Legs

  1. Before -en After foto had leuk geweest! Ik lees dat je je daar nog niet echt moedig voor voelt, maar dat komt echt goed hoor! Ik heb het wel een geprobeerd, was niet echt iets voor mij. Het is alleen wel al een hele tijd geleden. Misschien wordt het tijd voor een herkansing, hihi. x

    Like

  2. Ik gebruik dit van Allure Kristalpad, en ik hou er echt van, zo enorm zachte benen dat ik er van krijg. Wat ik fijn vind is om mijn benen eerst te scheren en dan nog dit te gebruiken, dan blijven ze echt een paar dagen zacht. Fijne review!

    Like

  3. Het klinkt best fijn! En het haalt zo te lezen ook echt alle kleine haartje weg .. Ik erger me daar altijd zo erg aan als die kleine haartjes niet meegenomen worden omdat ze te dun zijn :'(!

    Like

Geef een reactie

