Een rondje ouderwets klagen en zagen #1

Hoi iedereen,

Naar echte Vlaamse gewoonte ga ik vandaag eens goed klagen en zagen, zeggen wat er op mijn lever ligt, het op tafel smijten, het van mijn gal gooien. Een lijst met ergernissen die je waarschijnlijk wel zult herkennen volgt dan ook hieronder. Moet ook eens kunnen vind ik. Benieuwd welke herkenbare situaties op mijn zenuwen werken? Lees dan zeker verder.
Het is ook nooit niet goed

  • Verkeerde info: laatst bestelde ik een groene skinny bij de H&M omdat ik zo tevreden was van dezelfde broek in het grijs. Die broek komt toe en is helemaal niet van dezelfde stof als die grijze. Resultaat: de broek paste langs geen meter en zag er niet uit. Wel even melden dat de H&M na een klachtenbrief van me dit correct heeft afgehandeld, maar toch. Juiste informatie had me deze zever kunnen besparen.
  • Mensen die in de weg staan: komaan zeg, hoe moeilijk kan het zijn om je dagelijks roddelpraatje over die vervelende buurvrouw/kapper/collega NIET en ik herhaal niet op de hoek van de straat met je fiets in de hand te houden. Je blokkeert mijn weg waardoor ik levensgevaarlijk rond je moet fietsen op een druk kruispunt. Gewoonweg niet cool.

 

Vlaams campagnebeeld van enkele jaren terug

 

  • Zwerfvuil: ik snap niet dat mensen hun vuilnis naast de vuilnisbak kunnen gooien. Het is slecht voor het milieu, het is vies en iemand moet het opruimen omdat jij te lui of dom bent om het meteen in de vuilnisbak te gooien. Een beetje opvoeding en je weet dat het simpelweg niet hoort.
  • De verkeerde rij kiezen: ik heb absoluut geen enkel idee hoe ik het doe, maar ik kies consequent de verkeerde rij in de winkel. De rij die ik kies, is altijd de traagste, maar als ik dan verander wisselen de rollen gewoon om. Net als de tram, aan de overkant zie ik altijd minstens 5 trams passeren, terwijl ik al een kwartier lang vruchteloos op een tram aan mijn kant aan het wachten ben.

 

Zou dit dan eindelijk de oplossing zijn?

 

  • Onopenbare verpakkingen: je weet wel welke ik bedoel. Je koopt een verpakking met een schaar in, maar je hebt verdomme een schaar nodig om de verpakkingen te openen. Liefste fabrikanten doe hier iets aan! Het harde plastiek is slecht voor het milieu en je haalt het bloed van onder mijn nagels met je verpakking. Letterlijk zelfs: laatst scheurde ik een – nochtans korte- nagel bij het openen ervan.
  • Luxeproblemen: hierover zagen is stom en toch kan het echt vervelen. Als ik nieuwe dingen koop, wil ik die liefst meteen gebruiken, maar dat kan dus niet omdat ik er vaak eerst nog foto’s van wil maken voor mijn blog. Het licht is op dat moment nooit goed waardoor ik altijd moet wachten en enkel nog kan denken aan dat product die ik NU wil gebruiken. The struggle is real.
Dit moesten klapdeksels zijn
  • Kapotte verpakkingen: om verder te blijven over verpakkingen. Erger dan verpakkingen die ik nog niet mag openen, omdat ik er foto’s van wil nemen, zijn verpakkingen die ik niet meer toe kijk. Als je geluk hebt, is je make-up bijna op als de verpakking kapot gaat. Heb je pech, dan loop je nog maanden te vloeken omdat je het niet meer dicht kijkt.
  • Dure kappers: dankzij mijn nieuwe korte haar moet ik veel vaker naar de kapper dan vroeger. Ik ontzie dat echter altijd: ik moet wachten, dan moet het gewassen en geknipt worden en gedroogd. Dat drogen moet van mij nooit, vind ik overbodig en toch scheelt dat vaak maar een paar euro met de prijs die anderen betalen terwijl die brushing apart wel gemakkelijk 20€ kost. Vroeger had ik een kapster die aan huis kwam en dat wil ik opnieuw: binnen en buiten binnen een kwartier en amper €10 amper, als iemand in de buurt van Blankenberge/Gent een kapster kent die dit voor me doet, let me know please.
 
Waaraan kan jij je soms ergeren?
Al het liefs,
Caitlyn

 

4 gedachtes over “Een rondje ouderwets klagen en zagen #1

  1. Pingback: Een rondje ouderwets klagen en zagen #3 – Welcome for the ride

  2. Pingback: Tag: 25 levensvragen – Welcome for the ride

Geef een reactie

