Love or hate: Essence All About Roses

Hoi iedereen,

Ik was al tijden op zoek naar een oogschaduwpalet met paarse en roze tinten in, ik had het in mijn hoofd gehaald dat het prachtig zou passen bij mijn groene ogen.  Liefst budget, draagbaar en zo snel mogelijk. Bij de nieuwe collectie van Essence aka mijn favoriete budgetmerk, die vanaf vandaag in de rekken ligt, vond ik zo’n palet. Om te weten of die de moeite waard is en wat ik er van vind, klik dan zeker om verder te lezen.
Wat een beauty!

Het palet en ik: liefde op het eerste gezicht. Ik vond het zo mooi en de eerste indrukken waren ook echt de moeite dus dit kon ik onmogelijk laten liggen. De verpakking van hard plastiek is simpel, maar mooi en praktisch. Er zit geen spiegel of kwastje bij, maar voor mij hoeft dat ook zeker niet. De letters zijn in een sierlijk lettertype in het blinkend zilver. Oogt een beetje goedkoop, toch vind ik het wel mooi. Voor nog geen €4 voor een product met 8 kleuren en 9,5 g vind ik niet dat ik kan klagen over de verpakking.
Verpakking is echter niet het belangrijkste. Wat heb je tenslotte aan een mooie buitenkant als de binnenkant lelijk is? Dit gaat op voor alles en dus ook zeker voor die oogschaduwpalet. Wat mij betreft is de binnenkant een mooi allegaartje: 3 matte kleuren (een licht, midden en donker) en 5 glanzende kleuren. Hier kun je veel kanten mee uit.
Wat Essence zelf zegt
Essence zegt zelf over dit palet: “All About Roses 03. 8 trendy, matching roze kleren die gecombineerd kunnen worden op elke manier. De zachte en langdurige texturen van de oogschaduws bieden verschillende effecten van mat tot metallic.”
Verder op de achterkant staat ook een voorbeeld van hoe zij het palet zouden gebruiken. Als eerste stap een van de twee lichte kleuren over het hele ooglid tot aan de wenkbrauw en als highlighter. Stap 2 een medium kleur over het bovenste ooglid en stap 3 is een donkere kleur in de crease en langs de buitenkant van het oog. Simpel zoals het meestal de basis is van elke ooglook.
Zoals ze in het Engels echter zeggen: Talk is cheap. Wat er gezegd wordt, is niet belangrijk dus we kijken meteen hoe het palet echt in elkaar zit. Zoals te zien is het palet mooi van samenstelling. Links vinden we 2 lichte kleuren, de highlighters, een matte en een glazende. Dan de 4 middelste kleuren zijn mediumdonker en geven een beetje definitie. Hiervan is enkel de 2de van rechtsonder een matte kleur. Rechts vinden we dan 2 donkere kleuren: een prachtig glazend paars en een mat donkerbruin.
Close-up
Mijn favoriete kleuren uit dit palet? De tweede van linksboven, de rechterbovenhoek en dan de tweede van rechtsonder. Niet toevallig de 3 kleuren die een paarse tint hebben. Tenslotte was dat de reden dat ik het palet kocht om te beginnen. En dan nu swatches!
Een veeg met mijn vinger en voilà
Dit is het resultaat van een enkele veeg van mijn vinger. Wat mij meteen opviel was dat het paarsige van de kleuren verdwijnt eenmaal op de huid, heel jammer dus. Het blijven echter wel mooie kleuren en eenmaal op de ogen had ik niet echt te klagen. Enige nadeel: heel veel fall-out. Hier moet je echt mee oppassen of heel je oog hangt onder en je wrijft het ook meteen weer weg. Een primer zal hierbij geen overbodige luxe zijn.
Hoewel het palet van topkwaliteit is, ben ik er toch heel tevreden mee. De kleuren zijn prachtig en goed mee te werken en buiten een beetje fall-out heb ik er verder niets op aan te merken voor de prijs die dit maar kost. Een mooie toevoeging aan mijn verder heel kleine oogschaduwcollectie. Voor mensen die deze tinten al hebben, zou ik het zeker niet aanraden. Voor noobs als ik die er amper verstand van hebben en wel een budget pareltje kunnen gebruiken, vind ik het wel een echte aanrader.
Wat vind jij van dit palet en paarse oogschaduw?
Al het liefs,
Caitlyn

 

2 gedachtes over “Love or hate: Essence All About Roses

Geef een reactie

