Update: short hair

Hoi iedereen,

Voor diegene die mij een beetje volgen, is het jullie vast wel opgevallen dat ik normaal super lang haar had. Jawel, ik zeg had, want sinds vorige week is dat verleden tijd. In een opwelling besloot ik mijn lange haren te knippen en wel meteen kort genoeg opdat mijn haar nog zijn nut zou kunnen bewijzen. Dezelfde middag van mijn hersenkronkel, die me al mijn lang haar ging kosten, bestelde ik meteen mijn envelop. Lees zeker verder om te horen waar mijn haar naar toe ging 🙂
Geef om Haar

Hoewel ik dol was op mijn lange haar en ik altijd zei dat ik het in geen geval zou afknippen, begon ik mijn lange haar toch langzaam beu te raken. Ik besloot dan ook dat het korter mocht en na opzoekingswerk was de beslissing gemaakt. Van mijn haar werden 2 ‘staartjes’ van 25 cm geknipt opdat het zeker bruikbaar zou zijn. Ik schonk het aan Geef om Haar, een organisatie waar ik jullie graag wat meer over zou willen vertellen.
Geef om Haar is een actie van Think Pink, die dit jaar voor het 6de jaar doorgaat. Met deze actie wordt haar ingezameld waarvan later voor kankerpatiënten kan gebruikt worden door er een pruik van te maken. Wie met kanker geconfronteerd wordt, komt voor problemen te staan op vele vlakken. Niet enkel de ziekte, maar ook de gevolgen ervan zijn groots. Veel kankerpatiënten kampen met problemen: niet enkel de behandeling, maar ook de onzekerheid, de betalingen en de sociale contacten spelen een invloed.
Om kankerpatiënten hierbij te steunen zamelt Geef om Haar staarten in waar pruiken van gemaakt worden. Je staart moet minstens 20 cm lang zijn, goed verzorgd en vrij van stylingsproducten. Wanneer je je haar -gratis- opstuurt, wordt het verwerkt in een pruik. Vrouwen die er dan minder goed voorzitten door de vele dure rekeningen kunnen dan voor een fractie van de prijs. Een goeie manier om vrouwen toch te steunen in iets wat een zeer gevoelig punt is voor veel vrouwen.
Geef om Haar is een actie die ik dus ieder die twijfelt wil aanraden. Op deze manier draag je een steentje bij voor vrouwen die je hulp kunnen gebruiken.
Voor én na
Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik mijn lange haar soms mis en dat op het moment dat de eerste eraf ging, ik even serieus moest slikken. Nu ben ik blij met mijn korte haar én blij dat ik er iemand anders mee gelukkig kan maken.
Zouden jullie je lange haren ook afknippen voor het goeie doel?
Al het liefs,
Caitlyn

 

6 gedachtes over “Update: short hair

  1. Het staat je super leuk! Ik heb zelf ook een tijdje geleden besloten afscheid te nemen van m'n lange haar en er een groot stuk af te knippen. Ik moet zeggen dat ik het heel fris vond aanvoelen en lekker licht. Ik mis dat lange haar soms natuurlijk ook wel, maar het staat je echt leuk. En zeker als je het voor zo'n goed doel hebt gedaan, top!

    Like

Geef een reactie

