Tip: Essence kwasten

Hoi iedereen,

Vandaag wou ik nog eens een tip met je delen die zoals gewoonlijk goed is voor je portefeuille. Pas vorig jaar gebruikte ik voor make-up voor het eerst meer dan enkel een mascara en een gekleurde lippenbalsem. Langzaam gebruikte ik meer en meer producten die ik her en der op blogs tegenkwam. Ondertussen ben ik meerdere keren per week volledig opgemaakt en gebeurt het steeds minder dat ik een naakt gezicht heb. Zoals iedereen die met make-up begint weet: kwasten zijn het moeilijkste, want je wilt natuurlijk wel handige kwasten die je niet te veel kosten. Wel zo’n kwasten heb ik vandaag voor jullie: de kwasten van Essence. Lees er vlug meer over!

Mijn collectie Essence kwasten

Kwasten zijn het moeilijkste om te kopen, tenslotte op het moment dat je ze voor het eerst koopt heb je er helemaal niet veel verstand van, dat was toch hoe het bij mij was. Vorig jaar begon ik met blogs echt te lezen en dan vooral beautyblogs. Ondertussen is het dagelijks lezen van die blogs een gewoonte waar ik echt niet meer zonder kan. Terwijl ik voordien hoogstens mascara droeg, ben ik nu meerdere dagen in de week volledig opgemaakt en komt een volledig naakt gezicht steeds minder vaak voor. Vanaf dat je natuurlijk meer dan enkel mascara en lippenbalsem wilt opbrengen moet je natuurlijk kwasten kopen. De kwasten die ik toen kocht, koop en gebruik ik nu nog steeds.
Blush brush en Kabuki brush
De eerste kwast die ik ooit kocht: een Kabuki brush. Echt jongens, tegen dat ik dit woord kon uitspreken, niet normaal. Ik had gelezen dat je er heel goed (compact) poeder mee kon aanbrengen en met het idee om matterend poeder voor mijn gezicht te gebruiken, kwam ik dan ook snel hierop uit. Ondertussen gebruik ik deze kwast al een jaar bijna dagelijks en ik ben er nog steeds heel tevreden mee. De haren zijn nog net zo ongelooflijk zacht als in het begin en vallen zelfs na talloze wasbeurten niet uit. Ongeveer gelijktijdig kocht ik een blush die ik aanbracht met zo’n ienieminie kwastje, niet echt praktisch dus. Aangezien ik zo tevreden was over mijn eerste Essence kwast, besloot ik weer eentje van Essence te kopen en ook hier hetzelfde verhaal. De kwast is lekker zacht, overleeft zonder problemen honderd wasbeurten en doet zijn werk perfect. Hoewel ik nu vooral mijn Stippling brush gebruik (Essence, komt dat ook in jullie collectie? Please?) blijft dit een favoriet. De kleuren die ik hier heb zijn niet meer verkrijgbaar en zijn vervangen door leuke pastelkleuren. Het was dat mijn kwasten nog zo goed als nieuw zijn of ik had ze in de pastelkleuren gekocht.
Van boven naar onder: Precise Eyeliner, 2in1 lash&brow comb, Eyeshadow
Deze kwasten zijn recenter en hebben dus die leuke pastelkleuren (om de een of andere reden is de 2in1 lash & brow comb wel gewoon zwart). De Eyeshadow brush heb ik nu enkele maanden en hier ben ik ook heel tevreden mee. Perfect om oogschaduw aan te brengen én te blenden (voor mensen als ik die geen verstand hebben van ingewikkelde ooglooks weliswaar). De Precise Eyeliner brush en de 2in1 lash & brow comb zijn de meest recente in mijn collectie. Aangezien ik zo tevreden ben over de andere zag ik geen reden om deze keer wel veel geld te betalen. De Precise Eyeliner is superfijn en hoewel ik hem gekocht had voor mijn wenkbrauwpoeder is hij zo fijn dat hij eigenlijk ideaal is voor een subtiel eyeliner streepje. Heel gemakkelijk in gebruik. De duobrush voor wenkbrauwen en wimpers is zo simpel, dat die volgens mij geen extra uitleg behoeft. Kun je volgens mij als bedrijf ook heel weinig verkeerd mee doen.
Verpakkingen, handig!
Omdat ik de meeste borstels al even heb, heb ik enkel nog de verpakkingen van de laatste 2 brushes die ik kocht, namelijk de Precise Eyeliner en de 2in1 lash&brow comb. Alle Essence kwasten komen in een herbruikbare plastic verpakking (hygiënisch!) en met een uitleg waarvoor ze precies dienen op de achterkant (handig!). Je kunt ze dus ook heel gemakkelijk op een propere manier meenemen op reis.
Alhoewel ik weet dat er betere kwasten op de markt zijn, zijn deze kwasten echt prima. Ik maak natuurlijk geen ingewikkelde looks, ik ben liefst van al gewoon naturel opgemaakt met een accent op de ogen of opvallende lippen. Als je heel handig bent en je wilt ingewikkelde looks maken dan kun je misschien beter investeren in duurdere kwasten, maar voor beginnelingen of voor mensen die het graag simpel hebben zijn deze kwasten absolute aanraders.
Kennen jullie de Essence kwasten en heb je ze al geprobeerd?
Al het liefst,
Caitlyn

 

4 gedachtes over “Tip: Essence kwasten

  1. Voorlopig ben ik nog steeds heel prutserig (is dat een woord?) dus wil ik nog geen duurdere kwasten kopen, maar ik snap wel dat je met ervaring liever andere kwasten hebt 🙂
    xx

    Like

Geef een reactie

