Love or hate: Etos Colour Care Lipstick

Hoi iedereen,

Woensdag ging ik met mijn grootouders naar Sluis en toen kon ik het natuurlijk niet laten om rond te lopen in de Etos, ik kijk er altijd zo naar uit om er te kunnen rondkijken. Hoewel ik oorspronkelijk ging voor Miss Sporty poeders en foundations (niets in mijn huidskleur), vertrok ik met 2 andere parels. Ik viel in de winkel als een blok voor de Colour Care lipsticks van de Etos en vertrok dan ook met 2 verschillende kleuren die een schitterende aanvulling zijn op mijn (zeer beperkte) collectie. Lees zeker verder om te zien welke ik mee naar huis nam!
Elizabeth Taylor, now that’s what I call a woman

Sinds ik recentelijk beloften heb dat lipstick leuk is, heb ik mijn collectie al verdrievoudigd. Wat natuurlijk niet moeilijk is als je weet dat mijn collectie uit slechts 1 stuk bestond. Nu heb ik net nummer 4 en 5 gekocht en wat ben ik er blij mee. Ik speel normaal altijd op veiling met saaie nudes die dicht bij mijn eigen lipkleur liggen, het principe my lips but better dus. Op zich niets mis mee en ik ben er nog steeds dol op, maar af en toe mag het wel wat vrolijker en feller. Daarom nu dus 2 absolute toppers.
Links: Candy Crush (002), Rechts: 114
Wat een beauty’s zijn het toch! Ik werd meteen aangetrokken tot de felle kleuren en na even te testen was er geen twijfel over mogelijk: ik was verkocht. Ze zijn zo mooi en goedkoop dus ik kon ze niet laten liggen. Een simpele verpakking die wel mooi oogt, maar ook vrij goedkoop. Voor slecht 3€ stoort me dat wel totaal niet. Ik heb wel een beetje schrikt dat de doorzichtige plastic delen niet in 1 stuk uit mijn handtas gaan komen, dus daar wil ik wel voorzichtig mee zijn.
Volgens Etos zelf zijn de lipsticks beschermend en verzorgend en bevatten ze tevens vitamine E. Allemaal voor hetzelfde spotprijsje, top gewoon. De twee kleuren die ik uitkoos waren 002 Candy Crush, een prachtige fuchsia kleur en 114 (naamloos), een schitterende oranje tint. Zowel in de verpakking als op de lippen vind ik ze beide heel geslaagd. Allebei opvallend, maar mooi passend bij mijn bleke huid. Het fleurt mijn tint eigenlijk wel op en zeker nu in de zomer vind ik een fel kleurtje zeker kunnen.
Links: Candy Crush, Rechts: 114
De linkerfoto toont Candy Crush na enkele uren, nog altijd mooi fel dus. Die foto stuurde ik trouwens naar mijn vriend nadat hij vroeg welk kleur fuchsia in godsnaam moest voorstellen. De rechterfoto nam ik in daglicht om het mooiste effect te krijgen. Hoewel 114 in de verpakking echt een knaloranje is, vind ik het op de lippen eerder een oranjerood worden. Geen probleem voor mij aangezien het nog steeds lekker fel en mooi is.
Om echter een goed idee te krijgen over hoe goed de lipsticks zijn, heb ik ze beiden al een hele dag getest. Kwestie van een gefundeerde mening te kunnen geven, maar natuurlijk ook omdat je nieuwe dingen het liefst van al meteen gebruikt (of heb alleen ik dit?). Hier kan ik enkel positief zijn. De lipsticks dekken in 2 dunne lagen perfect (1 dikke doet het ook, maar dan vind ik het minder mooi). Candy Crush blijft ook heel de dag vrij goed hangen. ’s Ochtends na het ontbijt deed ik de lipstick op en uren later na mijn lunch en enkele tussendoortjes zat het er nog steeds op. Ik heb ervoor gekozen om bij te stiften omdat de kleur dan terug iets intenser was, maar eigenlijk was dat niet per se nodig geweest. Duurzaam dus! De oranjerode kleur vervaagt echter voor heel snel, wat ik wel jammer vind, maar het blijft een mooi lipstick. Voor hun prijs heb ik er echt niets op aan te merken: mooie kleuren die lang blijven. Perfect voor mij dus en ik ben er dan ook héél blij mee. Bij mijn volgend bezoekje aan Sluis kijk ik zeker voor nog meer kleuren :).
Wat vinden jullie van felle lipsticks? 
Al het liefs,
Caitlyn
PS: Ik probeer nu voor het eerst in jaren weer een middenscheiding na vele jaren een diepe zijscheiding te hebben gehad. Alleen ben ik er nog niet uit of ik het wel echt goed vind kunnen met mijn groot voorhoofd. Ik vind het kapsel zo wel lekker nonchalant, echt zomers. Let me know, of je mijn voorhoofd hier extreem veel groter vindt lijken.

 

7 gedachtes over “Love or hate: Etos Colour Care Lipstick

  1. Pingback: Autumn, how I love you – make-up edition | Welcome for the ride

  2. Pingback: Changed after time | Welcome for the ride

  3. Pingback: Favourite Four #5 – Welcome for the ride

Geef een reactie

