Tip: tonic gebruiken

Hoi iedereen,

Vandaag wil ik even een tip met jullie delen, die voor veel van jullie waarschijnlijk compleet irrelevant is. Voor iets (kuch, veel) onhandigere mensen is het waarschijnlijk wel echt een oplossing en zul je je afvragen waarom je er zelf niet opgekomen bent. Het gaat namelijk over een  tip voor waterige reinigers zoals tonic en micellair water. Nieuwsgierig welke tip dat is? Kijk dan zeker verder!

Clear skin? Yes please!

Oké, we kennen het allemaal wel en iedereen heeft het al duizend keer gehoord of gelezen. Om je gezicht mooi en jeugdig te houden moet je tweemaal per dag reinigen. Trots kan ik zeggen dat ik dat ook (bijna) altijd doe en mijn huid heeft daar inderdaad baad bij. Als ik douche gebruik ik meestal een gelreiniger over mijn gezicht (mijn favoriet is die van Essence, maar ik heb gezien dat die niet langer bestaat dus nieuwe budgetproof suggesties zijn altijd welkom), het ander moment van de dag reinig ik met melk en tonic. En net daar zit mijn probleem!
Ik weet niet hoe ik het doe en of ik de enige ben met dat ‘probleem’, maar er was iets dat mij altijd stoorde tijdens het reinigen met tonic (of enig ander waterig reiniger). Hier komt: ik pak mijn tonic en doe het op mijn watje en dan komt er altijd teveel uit of om de een of andere onverklaarbare reden belandt de vloeistof aan de achterkant van mijn watje en moet ik die draaien tijdens het reinigen. De tonic zit altijd aan de kant die ik niet tegen mijn gezicht hou. Eerlijk gezegd vind ik het ook gewoon een vies gevoel om dan telkens die natte kant tegen mijn vingers te hebben.
Niet enkel is het vervelend, het is ook nog eens slecht voor je milieu én je portefeuille. Je gebruikt zo nu eenmaal veel meer product dan je nodig had, gewoon omdat de helft spoorloos verdwijnt. Daar moest een oplossing voor zijn én die oplossing heb ik dan ook gevonden.
Ik was op de plaatselijke markt en toen keek ik rond bij een kraam waar alles voor 1 euro is, altijd leuk om te zien wat je kunt kopen met je ene euro en wat bleek? Ze hadden zo’n reisset voor in het vliegtuig met allemaal kleine spuitbussen en andere kleine tubes om je beautyproducten in over te gieten. Voor zo’n prijsje nam ik het meteen mee, want je weet maar nooit waarvoor ik het kon gebruiken. En je raadt het vast al? Thuis wist ik meteen waarvoor het kon dienen! Ik nam de spuitbus en vulde dit met tonic en het bleek dé oplossing te zijn. In plaats van een dikke laag die door de achterkant kwam, verspreidde de spuitbus perfect die hoeveelheid voor heel je gezicht en bleef de mijn watje langs de achterkant droog zoals het zou moeten. Minder verspilling, want ik merk dat mijn tonic veel langer meegaat en het is zo makkelijk in gebruik.
Met kaars om de foto op te vrolijken 🙂
Dus als je net als ik graag zuinig doet op je vaak dure reinigingsproducten en je vindt dat je tonic nooit mooi verdeeld is voor het watje dan is een spuitbus de ideale oplossing. Je hoeft ook zeker niet meteen naar de winkel te rennen, want ik ben er zeker van als je thuis rondloopt dat je wel ergens een lege spuitbus kunt vinden die geen nut meer heeft. Het is zeker de moeite waard om deze tip eens te proberen!
Al het liefs,
Caitlyn

 

2 gedachtes over “Tip: tonic gebruiken

  1. Oh, dit probleem herken ik zó goed. Of er komt bijna niks uit, of er komt echt véél te veel uit. Wat knap trouwens dat je bijna iedere dag twee keer per dag je gezicht reinigt. Zelf doe ik dit slechts één keer per dag….

    Like

  2. Stiekem ben ik gerustgesteld nu ik weet dat ik niet de enige ben die met tonic loop te knoeien 🙂
    Mijn gezicht tweemaal daags reinigen lukt zo goed omdat als ik het durf te vergeten mijn gezicht 2 dagen later weer extra puistjes heeft. Dan is de keuze snel gemaakt!
    Xx

    Like

Geef een reactie

