Love or hate: Miss Sporty So Matte Powder

Hoi iedereen,

Vandaag wil ik even een budgettip met jullie delen. Ik ging namelijk naar de Action en zag daar allemaal make-up duo’s hangen voor amper €1,29. Echt niets dus! Meteen keek ik of er iets tussen zat voor mij en toen vond ik een mooi duo met een Pressed Powder en mono-oogschaduw van Miss Sporty. Als Belgje is het voor mij echt niet makkelijk om aan Miss Sporty make-up te komen in de winkel zelf, enkel bestellen is een optie. Ik was dan ook heel blij om het product nu gewoon te kunnen bekijken en ik was meteen overtuigd. Om meer te lezen over het poeder en waarom ik zo blij ben met dit koopje, lees je verder!
Dit zat in de set


Het poeder zit in een donkerblauw plastic doosje met metallic zilveren letters. Niets speciaals aan, maar ook zeker niet lelijk. Als je de verpakking openklapt, merk je dat in het deksel een spiegel zit die groot genoeg is om je hele gezicht in te zien, goed werk Miss Sporty, dit is echt handig! Verder zie je het poeder zelf, bedenkt door een plastic folie en dan een dun sponsje erbij. Aangezien ik het poeder vooral wil gebruiken voor onderweg (ik ben soms net een glimworm) heb ik enkel het sponsje getest. Of het goed werkt met een brush heb ik dus geen idee van. 

Met grote spiegel én watje


Miss Sporty zegt zelf over dit poeder:
“Absorbeert overtollige olie en helpt glimmende zones te elimineren. Helpt om de zichtbaarheid van fijne lijntjes en onzuiverheden te verminderen. Biedt een matte maar toch natuurlijke look en zijdezachte make-up finish. Laat een aangenaam gevoel na op de huid. Om alleen te dragen of over make-up. Dermatologisch getest.”
De achterkant met informatie

Normaal volgt nu natuurlijk een swatch van het poeder op mijn arm, maar nu zit ik met een probleem (het is zelf bijna niet te geloven). Het zit zo, ik heb het poeder gekocht in 001 light en laat dat nu perfect mijn eigen huidskleur benaderen. Na 5 pogingen om dit mooi in beeld te krijgen, heb ik het dan ook opgegeven. Het poeder is gewoon te perfect qua kleur voor mij dat het praktisch onmogelijk was om het te fotograferen. Dan maar een foto op het sponsje ervan 🙂

Swatch?!
Zoals gezegd wil ik het poeder vooral gebruiken onderweg. Mijn huid is vrij egaal en ik vind het totaal niet erg als je nog hier en daar een paar onzuiverheden ziet. Waar ik wel mee zit, is dat mijn vrij groot voorhoofd net als mijn neus heel snel begint te glimmen en dat vind ik echt niet mooi. Ik overdrijf nu natuurlijk een beetje, maar als mijn voorhoofd glimt, doet het me denken aan een bowlingbal. Een matterend poeder voor onderweg is dus echt geen overbodige luxe.
Zonder het poeder (de rode vlek onder mijn linkeroog is een ontsteking)
Zoals duidelijk op de foto (sorry voor de rommel achter me, maar dit is de enige plaats in mijn kamer met duidelijk daglicht) ben ik vrij – om niet te zeggen heel – bleek. Het is dan ook altijd een zoektocht naar producten in de juiste kleur. Op de foto had ik nog maar even mijn foundation op, maar ik was al weer vrij veel aan het glimmen. Vreemd genoeg gaat het glimmen op foto verloren bij het reflecteren van mijn bleke huid.
Met het poeder
Nadat ik het poeder had aangebracht, kon ik in de spiegel duidelijk zien dat mijn voorhoofd en neus beduidend minder glommen. Ze waren perfect mat! Ik vind een volledig mat gezicht een vreemd zicht, dus ik heb het poeder enkel aangebracht op mijn vette T-zone. Zoals je kunt zien, is het poeder qua kleur duidelijk de perfect match, er is gewoon geen verschil merkbaar. Jammer genoeg kun je op deze foto ook niet het verschil maken tussen een glimmende T-zone en een bleke huid op foto. Je zult me dus gewoon moeten geloven als ik zeg dat het poeder inderdaad matteert.
Miss Sporty belooft een zijdezachte finish en dat is niet gelogen. Het poeder ligt zacht op het gezicht en voelt helemaal niet vervelend of alsof ik echt een dikke laag poeder op mijn gezicht heb. De belofte van een ‘Perfect Stay’ vind ik dan weer wel bij de haren gegrepen. Hoewel het poeder vrij goed blijft zitten, overleeft het toch zeker geen hele dag. Voor de prijs die ik er maar voor betaalde, vind ik dat echt geen probleem en poeder ik zonder problemen gedurende de dag wel eens bij.
De gewone prijs van dit poeder is €2,99 voor 9,4 g en dus nog steeds heel erg budget. Het poeder belandt in ieder geval in mijn handtas en hier ga ik deze zomer nog veel plezier aan hebben.
Nota: het mono-oogschaduwdoosje die erbij zit, is de kleur 108 Romance wat een prachtige zachtroze kleur is in het doosje. Op het ooglid is het echter amper zichtbaar, wel kwam ik erachter dat het een prachtige glans nalaat en dus gebruik ik deze als highlighter en hier is het perfect voor. Geen kleur, maar wel een mooie glans die toch voldoende subtiel is. Voor €1,29 heb ik dus een schitterend matterend poeder én een mooie highlighter.
Al het liefs,
Caitlyn
PS: Ik merk dat de kwaliteit van de selfies niet denderend is, mijn excuses hiervoor!


 

4 gedachtes over “Love or hate: Miss Sporty So Matte Powder

Geef een reactie

