Love or hate: Kruidvat Dagcrème Sensitive 0% SPF 30

Hoi iedereen,

Vandaag vertel ik jullie iets meer over een nieuwe dagcrème die ik bij de Kruidvat kocht. Namelijk een dagcrème voor deze zomer met SPF 30 én geschikt voor zelfs de meest gevoelige huidjes. En het belangrijkste van allemaal? Deze zit gewoon in een tube en niet zo’n potje die ze tot vervelens toe voor al hun dagcrèmes met factor gebruiken. Weten hoe deze dagcrème mij bevalt? Lees dan zeker verder!

4d65f-img_0500

Ik kocht deze dagcrème 2 weken geleden en heb deze dus al uitgebreid voor je kunnen testen. In de winkel was ik op zoek naar een dagcrème met factor, maar dan liefst wel gewoon in een tube. Die potten vind ik vies om telkens met mijn vingers in te zitten, de crème kruipt dan onder mijn nagels en ik vind het gewoonweg niet prettig. Mijn verbazing was dan ook groot dat ik eindelijk eens een dagcrème met voldoende hoge factor (30!) tegenkwam voor een schappelijke prijs (ik betaalde €3,99) en in een tube. De tube is trouwens met een klikdop en geen draaidop, wat dus wel praktisch werkt. De tube is simpel met paars en wit, maar elegant. Op de verpakking heb ik dan ook niets aan te merken.

b623a-img_0496
Een elegante tube
Kruidvat zegt zelf over zijn dagcrème:
Kruidvat Dagcrème Sensitive 0% SPF 30 is vrij van parfum, alcohol en kleurstoffen en verzacht en kalmeert de overgevoelige huid. Deze lilde crème ondersteunt de natuurlijke weerstand van de huid en beschermt hierdoor tegen irritaties zoals roodheid en een droog, trekkerig gevoel. UVA, UVB filters (SPF 30) bieden de huid hoge bescherming tegen de schadelijke invloed van de zon. Verrijkt met hydraterende en kalmerende ingrediënten voor een zachte, soepele huid.”
Deze crème doet dus grote beloftes voor zo’n klein prijsje. Benieuwd of het die beloftes kan waar maken. Volgens de verpakking is deze dagcrème geschikt voor alle huidtypes en leeftijden vanaf 20.
60e69-img_0503
Voor iedereen eigenlijk
Sinds ik de crème in mijn bezit heb, gebruik ik hem alle dagen waardoor ik ondertussen een duidelijk beeld ervan kan geven.
Qua textuur is de crème heel dik en daarom doet hij me denken aan een zonnecrème. Met die hoge factor is dat natuurlijk ook niet verwonderlijk, maar een iets lichtere textuur was aangenamer voor het uitsmeren op mijn gezicht.
baff4-img_0498
Vol en dik
Op de geur heb ik dan weer niets speciaals aan te merken, de geur is neutraal en valt eigenlijk helemaal niet op.
Oorspronkelijk schreef ik dit artikel in mei, maar nu – eind november- wou ik deze toch even herschrijven omdat ik veranderingen opmerk.
Waar ik in mei vond dat de crème een ietwat vettige laag achterliet op mijn gezicht en mijn hoofd ervan ging glimmen, heb ik dat nu in deze gure herfst totaal niet meer. Van een vettig laagje is geen sprake en het klein beetje glimmen los ik op met een vleugje los poeder en dan heb ik er de rest van de dag geen last meer van.
Zelf heb ik een moeilijke huid: mijn T-zone mag dan wel vrij tot zeer vet zijn, de rest van mijn gezicht is zeer gevoelig en is dan ook rood en geïrriteerd bij het minste. De dagcrème doet voor mijn gevoelige huid wel zijn werk. Ik heb minder last van roodheden en mijn huid voelt ook minder trekkerig. Op dat vlak komt de crème zijn belofte wel na.
Mensen met een vette huid zouden deze crème toch echt beter overslaan, want ik merk dat mijn vette T-zone nu nog meer aandacht nodig heeft dan anders en dat ik echt heel goed moet reinigen opdat de crème geen extra onzuiverheden zou veroorzaken. Waar ik in mei me zorgen maakte of ik geen extra puistjes zou krijgen van deze crème, kan ik nu zeggen dat die zorgen overbodig waren. Hoewel ik de eerste 6 weken daar last van had, zijn die extra onzuiverheden erna als sneeuw voor de zon verdwenen en zijn ze ook niet meer teruggekomen.
96416-img_0495
Mijn eerlijke mening na een halfjaar gebruik? Deze crème is echt een koopje voor zijn kwaliteit. De crème trekt goed in, is zelfs goed voor mijn gemende huid, de factor is een pluspunt net als de tube en de crème is lekker voedend voor het najaar. Het enige minpunt voor mij is de dikke textuur die niet zo leuk uitwrijft, maar dat heb ik ervoor over. Ik heb een andere crème klaar om te testen als deze op is, maar het zal maar moeten blijken of de nieuwe kan tippen aan dit budgetkoopje. Ik kan je deze crème dus zeker aanraden!
Zou jij deze crème kopen?
Al het liefs,
Caitlyn

 

6 gedachtes over “Love or hate: Kruidvat Dagcrème Sensitive 0% SPF 30

  1. Pingback: Changed after time | Welcome for the ride

  2. Pingback: Love or hate: Kruidvat nachtcrème voor de normale en gemengde huid – Welcome for the ride

Geef een reactie

