Tip: borstelreiniger

Hoi iedereen,

Als je mijn artikel over de Denman Brush gelezen hebt,weet je dat ik nog op zoek was naar een goede borstelreiniger. Mijn borstel verzamelt namelijk stof als zijn leven ervan afhangt. Je merkt er wel niets van bij het borstelen, maar ik vind het zo’n vies idee dat ik telkens stof door mijn haren borstel. Om nu telkens opnieuw mijn borstel te wassen, heb ik echt geen zin. Ik was hem nu wel wekelijks, maar om het stofvrij te houden zou ik het bijna om de andere dag moeten doen. Dat is echt onbegonnen werk. In al dat gedoe om mijn borstel schoon te houden had ik geen zin, dus ik heb DE oplossing gezocht én gevonden. Nieuwsgierig geworden? Lees dan verder!
 

De oplossing zei ik dus. Om te begrijpen hoe het erg het was, zou ik een foto moeten plaatsen van mijn borstel voor ik hem gekuist heb, maar dat walgelijk zicht wil ik jullie echt besparen (geloof me, hier moet je me dankbaar om zijn).

Mijn Denman brush is gemaakt met echt everzwijnhaar en de plukjes haar met nylon staan lekker dicht bij elkaar. In elk plukje zitten echt vrij veel haartjes en die houden niet eenmaal gemakkelijk stof vast. Zo vies gewoon!

Ik was dit zo beu dat ik eens begon rond te vragen aan mensen hoe ik dit best aanpakte en jawel, mijn oma kwam met een oplossing. Ze herinnerde zich een reiniger van toen ze nog jong was en beschreef die aan me. Na lang zoeken, kwam ik iets tegen dat aan haar beschrijving voldeed en natuurlijk bestelde ik dat meteen.

Dit vreemde ding is fantastisch voor mijn borstel
Het is een plastic houdertje met vele ijzeren staafjes in die aan het uiteinde een beetje geplooid zijn (het lijkt eigenlijk wel een beetje op een harp). Het ziet er super simpel uit en dat is het ook. Je harkt er als het ware mee door je borstel en al de haren of het stof die in je borstel zit, komt meteen los. Ik gebruik het nu bijna dagelijks nadat ik mijn borstel gebruikt heb en het werkt echt perfect.
Ik heb het ook al getest op kammen en ook daar haalt het al het opgehoopt vuil en haar weg. Een paar keer harken en weg vuil!
Dit is zo’n handig hebbedingetje dat ik het met jullie wou delen 🙂
Ik kocht de mijne hier (bestellen uit catalogus – productcode 195.98.98), de link naar het product zelf neerzetten gaat niet. Het is wel nog beschikbaar maar enkel na referentie uit de catalogus. De set die ik kocht, bevatte 2 stuks voor nog geen 5€.
Voor iedereen met een borstel zoals de mijne of andere borstels waar stof snel in verzamelt, is dit zeker aan te raden 🙂
Al het liefs,
Caitlyn

 

2 gedachtes over “Tip: borstelreiniger

Geef een reactie

