DIY: Oorbellenhouder

Hoi iedereen,

Vandaag laat ik jullie een leuke do-it-yourself zien. Ik heb wel al een mooie juwelenhanger maar ik had tot op heden geen enkele manier om mijn oorbellen allemaal op te hangen. De hangertjes vormden geen probleem maar de stekertjes kon ik moeilijk kwijt. Na recent een paar veranderingen in mijn kamer had ik een paar spullen over die ik niet wou wegsmijten en die heb ik verwerkt in deze DIY. Nieuwsgierig hoe het eruit ziet? Hier alvast een voorproefje, maar lees zeker verder!
Voorproefje 🙂

 Allereerst de benodigdheden:
– een frame dus hiervoor kun je bijvoorbeeld een oude kader gebruiken
– gaas, ik nam stoffen muggengaas die ik overhad van mijn ruiten
– zelfklevende klittenband (enkel de harde kant), zit vaak bij het gaas voor ruiten
– een tang
– een scherpe schaar
Alles wat je nodig hebt van materiaal
Stap 1: Neem allereerst het frame. Mijn oude kader voldeed. Ontdoe je kader van zijn achterkant en glas. In mijn geval zat het vast met metalen klemmetjes. Gewoon openplooien was voldoende om er de achterkant van af te nemen. Met een tangetje haalde ik de metalen klemmetjes weg en ik wreef het kader schoon zodat de klittenband straks zou blijven kleven.
Voorbereiding is key
Stap 2: Neem het klittenband en bevestig dit aan de achterkant van het kader. Als je gaas hebt die niet van stof is, kun je deze stap eventueel overslaan en je gaas bevestigen met een lijmpistool of nietjesmachine. Druk het klittenband overal stevig aan.
Mooi werk
Stap 3: Als het klittenband bevestigd is, kun je er het gaas aanbevestigen. Begin aan de bovenkant en doe vervolgens de 2 zijkanten. Begin vanuit een hoek van het gaas en bevestig dit mooi in de hoek van het kader. Zo moet je achteraf minder knippen. Zorg dat het gaas goed aangespannen is, dit is niet alleen het mooist, het is ook nog eens het gemakkelijkst om er achteraf je oorbellen door te steken. Druk het muggengaas mooi aan. Ik doe dit met een latje die ik erover wrijf aangezien die klittenband niet bepaald zacht is voor je vingers.

nota: span het muggengaas niet te hard want dan komt er te veel druk op de lijm van je zelfklevende klittenband te staan, dus neem een mooie middenmaat: niet te los, maar dus ook niet te hard spannen.

Stap 4: Als alles mooi is aangedrukt, kun je knippen. Hier pak je best een goeie schaar voor. Hou het frame stevig vast (klem het ergens tussen, ik klemde het gewoon tussen mijn bovenbenen) en trek vervolgens het loshangende gaas strak. Als je nu met je schaar tegen het frame aanknipt, zul je achteraf geen loshangende stukjes gaas meer zien langs de voorkant.
Bijna klaar…
Stap 5: That’s it! Nu je dit allemaal gedaan hebt, kun je heel gemakkelijk je oorbellen erdoor prikken en vaststeken door het dopje aan de achterkant te steken. Ook je hangertjes kun je hier makkelijk doorsteken.
En dan is het afgewerkte resultaat:
Het resultaat!
Dit was een supersimpele DIY, maar persoonlijk vind ik het heel praktisch en het past ook mooi bij de rest van mijn spullen.
Als je dit leuk vindt of je hebt zelf nog een leuk alternatief laat het dan zeker weten in de comments!
Al het liefs,
Caitlyn

 

4 gedachtes over “DIY: Oorbellenhouder

Geef een reactie

