Everyday make-up

Hoi iedereen,

Gisteren kocht ik een bakje om je make-up in neer te zetten en terwijl ik aan het sorteren was wat er in moest en wat niet, bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om een post te maken over wat ik normaal allemaal gebruik. Dus vandaag foto’s van de make-up die ik bijna dagelijks gebruik of in ieder geval toch op frequente basis. Benieuwd wat dat allemaal is? Hier al vast het lege bakje. Als je wil zien hoe het er gevuld uitziet, kijk dan zeker verder!

Leeg?!

Allereerst de make-up die ik zogoed als dagelijks gebruik:
Ik moet zeggen: het zijn allemaal budgetproducten, want ik gebruik pas sinds vorige zomer echt make-up. Daarvoor was het enkel occasioneel om de jeugdacné een beetje te camoufleren, wat meer dan broodnodig was. Wel mascara en dergelijke maar met een eyeliner of blush leerde ik pas vorige jaar omgaan. Dus daar dan al meteen veel geld aan uitgeven vond ik nutteloos en ik moet ook eerlijk toegeven dat ik die budgetproducten aangenaam vind werken dus ik zie ook geen reden om extra te investeren.

Part one

Allereerst mijn concealer van Catrice die ik gebruik om de restanten van die jeugdacné te verbergen en eventueel ook kleine oneffenheden te camoufleren. Ik gebruik een concealer brush van de Hema omdat ik het netter en gemakkelijker vind werken dan met mijn vingers.
Als mijn huid is voorbereid poeder ik af met deze compact power van Essence in de kleur 01 Beige. Ik koos deze omdat het anti-spot zou zijn, of het effectief zo is durf ik niet beweren maar hij past mooi bij mijn lichte huid dus ik koop hem sindsdien telkens opnieuw. De borstel die ik daarvoor gebruik is de kabuki brush van Essence. Ik had hierover gelezen op een andere blog en toen ik hem aanraakte in de winkel was hij superzacht en ik meteen verkocht (en de borstel dus ook)!
Op mijn wimpers de prinsenmascara van, je raadt het nooit, Essence. Deze kocht ik stiekem gewoon omdat de verpakking mooi is en er een gratis eyeliner bijzat, maar hij bleek echt volume te geven dus het is een blijvertje geworden.
Mijn wangen zijn van zichzelf al vrij rood, ik heb van die natuurlijke blosjes die ik zelf wel iets te prominent aanwezig vind. Het poeder verbergt die wel vrij goed en dus is een blush daarna wel noodzakelijk om mijn gezicht wat kleur en vorm te geven. Mijn blush is er eentje van Catrice in de kleur 090 Mandy-rine en past perfect bij mijn zeer bleke huid.
Tenslotte komen enkel nog mijn lippen aan de beurt en voor elke dag hou ik die graag vrij simpel, wel vind ik een licht kleurtje vrouwelijk staan en dan lijk je ook meteen een beetje stijlvoller. Het zorgt ervoor dat het niet opvalt dat ik ’s morgens geen tijd om aan mijn make-up te spenderen. Het product dat ik daarvoor gebruik is een lipbalm die reageert op de lippen zelf en ze dan een mooi kleurtje geeft. De kleur hangt dus wel af van persoon tot persoon maar bij mezelf vind ik het heel mooi staan.

Part two

Als ik ’s morgens wat vroeger uit mijn bed geraak dan mag het allemaal maar wat meer zijn. Of als ik ’s avonds even over heb dan verzorg ik mijn handen graag. Dat doe ik met een Rosenwoodstokje (noemt dit zo, want ik vind het niet terug) van Essence en een nagellakje in oudroze van L’Oréal (kleur 107, love it).
Ik heb lang haar die wel een beetje durft doorzakken. Het telkens droogblazen is echt mijn ding niet, ik laat het altijd gewoon drogen aan de lucht, maar als het echt te plat valt durf ik er wel Max Volume Effex poeder van Kruidvat eigen merk op doen, het maakt mijn haar lekker stroef en een stuk volumineuzer.
Mijn ogen, ik heb grote bruin-groene ogen, verdienen dan ook wat extra aandacht en die krijgen ze door een subtiel lijntje liquide eyeliner en camouflage. Ik heb namelijk ongelooflijk veel last van donkere kringen onder mijn ogen. Die behandel ik eerst met de roze corrector van de concealer hierboven en dan met de Roll-on van Garnier, die ik ook aanbreng me de concealer brush.
Wat ben je met mooie ogen als je ze niet goed omkadert? Daarom kleur ik mijn wenkbrauwen in met dit handige kitje van Catrice.
Ik ben best trots op mijn volle lippen dus die zet ik dan ook graag aan in de verf met een lipstick in potloodvorm. Voornamelijk die van Clinique (ik heb 11 Two Ton Tomato) en een roze van Catrice (ik heb deze al vrij lang dus ik kan niet meer lezen welke het is).

En nu het gevulde bakje:

Wauw, ik heb het merendeel van de inhoud met jullie overlopen en zo schijn ik echt veel te gebruiken. Daarom toch even voor de duidelijkeid: ik loop toch enkele dagen per week rond zonder make-up dus die ijdeltuiterij van me valt best wel mee 🙂

Al het liefs,

Caitlyn

PS: Sorry voor de iets langere post, de volgende zal terug minder lang zijn!

 

6 gedachtes over “Everyday make-up

Geef een reactie

