Motivation to life

Hoi iedereen,

Dit is de meest persoonlijke post die ik tot nu toe geschreven heb. Ik ga het hebben over hoe ik gemotiveerd blijf om vooruit te gaan in het leven, zelfs als alles tegenzin. Wanneer jullie dit lezen ben ik net 22 geworden (en lig ik ongetwijfeld nog in bed na een zalig feestje) en verjaren is voor mij altijd een goede reden om mijn leven nog eens te bekijken. En mezelf te motiveren om er een beter jaar van te maken dan het jaar ervoor, het kan altijd beter en vergeet niet: ‘the sky is the limit.’
Dus als je graag gemotiveerd wordt, lees dan zeker verder.

 

De quote hierboven is diegene die voor mij het meeste doet. Ik heb een tijd echt in de knoop gezeten met mezelf en zag geen licht aan het einde van de tunnel. In 21 facts about myself konden jullie al lezen dat ik bij mijn grootouders woon. De band met mijn ouders is op zijn minst gezegd problematisch en door zo’n situatie begin je aan jezelf te twijfelen. Ben ik wel goed genoeg? Als je dit ook denkt, heb ik maar 1 iets te zeggen: STOP ermee! Je bent het waard en dat moet je zelf ook geloven. Je bent je eigen beste vriend en wanneer je dat door hebt, ben je zoveel sterker. Ik geloof in je en dat moet jij ook doen!
Wat je hieruit moet leren? Wel, iedereen is menselijk en daar hoort iets specifieks bij, namelijk menselijke karaktereigenschappen. Jammer genoeg betekent dit dus ook dat mensen niet alleen lief en caring zijn, maar soms ook gewoon complete rotzakken voor wie het bloed van onder je nagels halen het hoogste goed is. Kun je hier iets aan veranderen? Nee, maar moet je over jezelf laten heenlopen? Ook niet, de enige oplossing is de moeilijkste: take the high road. Jup, I said it, na veel zelfreflectie en het onderdrukken van de neiging om mensen een blauw oog te slaan (of een bloedneus, it depends), kan ik nu eerlijk zeggen dat ik al wie mij kwaad heeft gedaan geen haat (meer) toedraag. I’m the better man (or woman in mijn geval). Is het gemakkelijk? Nee, maar haat dragen is ongelooflijk zwaar en weegt op je door dus zoek een manier om het los te laten. Het maakt je leven beter!
De belangrijkste tip om dit te doen: verander wat je haat, voor mij was dat bij mijn ouders weggaan. Zoek uit wat het voor jou is, je hoeft het niet zo ver te zoeken. Heb je problemen met de manier waarop iemand met je omgaat, praat erover. Helpt het niet, dan probeer je die persoon te mijden. Zo simpel kan het zijn.  Vrienden die je niet steunen? Zoek andere! Een relatie waarin je niet gelukkig bent? Better single than in an unhappy relationship!
Het leven is hard maar met de juiste mensen rond je, kun je alles aan. Vind vrienden die je door dik en dun steunen. Je familie kun je niet kiezen, maar praat ermee en als ze je steunen door alles, weet je echt wat familie betekent. Een pluspunt: een lief die je door alles steunt en op wie je altijd kunt steunen. Mensen zullen je teleurstellen, maar je moet de mensen zoeken voor wie je dat overhebt en minstens even belangrijk: die mensen moeten dat ook voor jou over hebben. Ik mag dan wel geen goede relatie hebben met mijn ouders, maar de band met de rest van de familie en vooral mijn grootouders is closer dan ooit, mijn vriend is mijn belangrijkste en trouwste steun en toeverlaat en ik vind langzaamaan mijn draai bij de juiste vrienden. Nog een tip: neem actie, doe wat je wil, doe eens gek. Van altijd dezelfde veilige keuzes te maken, leer je niets. In mijn geval zoek ik nog uit wat ik wil doen met de rest van mijn leven, maar niets is voor mij te gek. Ik neem nu niet meer de keuzes die ik vroeger nam, ik durf gek doen en tot nu toe loopt dat altijd goed af. En als dat niet zo is? Van eens tegen de muur te lopen, ga je niet dood. Je wordt er sterker van en het is het allemaal waard. Twijfel nooit om te doen waar je zin in hebt, ga ervoor. Doe waar jij wil, leef! Je kunt andere mensen jouw leven niet laten leiden. Het leven is een trial and error en je moet er gewoon voor gaan. Op het einde is het volledig waard!
Mijn belangrijkste en laatste tip als je niet weet wat je moet doen en je twijfelt ongelooflijk veel, is mijn lievelingsquote waarnaar ik nu probeer te leven:
Dit is een langere post dan gewoonlijk, maar voor mij was het goed om dit neer te schrijven, hopelijk voor jullie ook.
Al het liefs en succes in alles wat je doet,
Caitlyn
PS: De meeste quotes komen van @thegoodquote en dit is echt een aanrader om te volgen op Instagram want elke dag word je er zo aan herinnerend om iets te maken van je leven, want onthoud: You Only Live Once (gebruik het gewoon niet als excuus om je als een idioot of asshole te gedragen)

 

4 gedachtes over “Motivation to life

Geef een reactie

