Shopping problems, help me!

Hoi iedereen,

Dit weekend ben ik in Antwerpen, a long way down van de kust waar ik naar normaal vertoef, maar ik ben hier voor het vriendje dus dat maakt toch veel goed. In ieder geval als iemand tegen mij Antwerpen zegt, denk ik meteen aan de Meir en dus aan shoppen, shoppen en nog eens shoppen. Klinkt als iedere vrouws droom toch?

 

Sounds just about right, doesn’t it?


Fout, wel voor mij dan toch.

Winkelen is zo frustrerend geworden en deze blogpost is een ode aan die verschillende frustraties.


1: Get your sizes straight!

Ik vind het niet oké om naargelang het soort kledingstuk of zelf het model in 4 verschillende maten te kunnen. Gisteren paste ik in 1(!!!!) winkel in maar liefst 4 verschillende maten gaande van Small over Medium en Large tot ExtraLarge. Dat kan toch onmogelijk kloppen? En ik raak zo ook gewoon ontmoedigd om nog te passen en koop dus niets. Hier moet echt eenheid in komen.


2: The right fit is key….

Beste ontwerpers bij de gemiddelde kledingwinkel of keten: pas uw kleren aan! Voor moest u het niet weten: de schouderbandjes van een kleedje in maat Small hoeven zeker niet even lang te zijn als deze van hetzelfde kleedje in een maat Large. Eenzelfde broek in 2 verschillende maten kan niet 10 cm schelen op de heupen maar niets bij je bovenbenen, zo werkt het niet dus doe er iets aan.

3: Who fits the shoe?

In geval van kledingproblemen: koop lingerie, handtassen, schoenen en accessoires. Die passen altijd. Was het niet dat de juwelen te veel opvallen, de schoenen te hoog zijn en de handtassen, wel die zijn perfect buiten de prijs na. Op mijn wishlist staat dan ook de perfect Kipling bag, duur maar het absoluut waard om ervoor te sparen.

4: Fashion is for the tall 😥

Ik, exact 1m61 groot, heb een voorkeur voor korte rokken. Sowieso al problematisch want een minirok op een model is een knierok voor mij (oké, ik overdrijf maar je snapt het principe wel). Nu wil ik echter eens een maxirok, leuk toch? Fout, al die rokken zijn zo veel te lang dat een heuprok op mijn taille dragen geen oplossing is. Jammer echt, ik wil ook leuke kleren maar zo weinig winkels houden rekening met de iets kleinere medemens.

 

Oké, oef  4 puntjes, dat valt wel mee. Nu alle frustraties geuit zijn, kan ik weer gewoon blij doen en vanaf dan ook geen geklaag meer (alhoewel, iedereen klaagt eens graag op zijn tijd of niet?)

In ieder geval, iedereen nog een superprettige zondag en tot de volgende!

Al het liefst,

Caitlyn

6 gedachtes over “Shopping problems, help me!

  1. Haha dat verhaal over die vier verschillende maten… heel herkenbaar en ik ben het er helemaal mee eens dat er meer eenheid in moet komen! Waarom houdt niet ieder merk gewoon de zelfde maten aan?! Liefs

    Like

Geef een reactie

